آفتاب

رویترز: مصدومیت کری احتمالا بر مذاکرات تاثیر ندارد

رویترز: مصدومیت کری احتمالا بر مذاکرات تاثیر ندارد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: سانحه پیش آمده برای وزیر امور خارجه آمریکا احتمالا بر روند مذاکرات هسته‌ای با ایران تاثیرگذار نخواهد بود و بیل برنز یا آنتونی بلینکن ممکن است جایگزین وی شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا یک روز پس از دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ژنو حین دوچرخه سواری دچار سانحه شد.

از زمان وقوع این حادثه گمانه‌زنی‌هایی درباره تاثیر این اتفاق بر روند مذاکرات هسته‌ای و احتمال کند شدن این مذاکرات قوت گرفته است اما بعید به نظر می‌آید که توانایی کری برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران تحت تاثیر شکستگی پای وی قرار گیرد.

با این حال یک پزشک متخصص به رویترز گفت: پیچیدگی‌های درمانی احتمالی ممکن است تاثیراتی داشته و به کری اجازه پرواز ندهد.

اگر کاخ سفید بخواهد یک مقام ارشد دیگر را در طول مدت زمانی که کری باید تحت درمان باشد جایگزین وی کند، بیل برنز معاون پیشین وزیر امور خارجه و آنتونی بلینکن، معاون کنونی وی از گزینه‌های احتمالی خواهند بود.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا کری قادر خواهد بود تا پایان ماه ژوئن به اتاق مذاکرات هسته‌ای با ایران باز گردد؟ گفت: بله مصدومیت جان کری بر روند مذاکرات هسته‌ای تاثیری نخواهد داشت.

هم‌چنین سخنگوی کاخ سفید در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تاثیر این اتفاق بر روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، گفت: مذاکرات هسته‌ای به کار خود ادامه می‌دهد و وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنان نقش کلیدی خود در این مذاکرات را ایفا می‌کند.

انتهای پیام

کد N844718

وبگردی