آفتاب

افزایش نارضایتی آمریکایی‌ها از عملیات ضد داعش

افزایش نارضایتی آمریکایی‌ها از عملیات ضد داعش

نتایج نظرسنجی‌ جدیدی نشان می‌دهد که نارضایتی آمریکایی‌ها از کمپین نظامی کشورشان علیه داعش به همان میزانی است که آنها از کمپین در دوران حمله به عراق ناراضی بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نظرسنجی شبکه خبری سی.ان.ان و او آر سی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها سیاست‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را دلیل شرایط کنونی در عراق می‌دانند و سابقا هم آنها جورج بوش را مسوول می‌دانستند.

بر اساس این نظرسنجی، 44 درصد معتقدند که سیاست‌های اوباما عامل مشکلات کنونی عراق است و در مقابل 43 درصد سیاست‌های بوش را عامل آن می‌دانند. همچنین 11 درصد بر این باورند که هر دو رئیسان جمهوری آمریکا به یک اندازه مقصر هستند.

در این نظرسنجی 79 درصد از حزب دموکرات و 75 درصد از جمهوری‌خواهان به ترتیب بوش و اوباما را مقصر می‌دانند. افراد مستقل هم که بیشتر طرفدار جمهوری‌خواهان هستند، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا را عامل تحولات عراق می‌دانند و 48 درصد از آنها اوباما را گناهکار دانسته و در مقابل 37 درصد بوش را عامل آن می‌دانند.

حدود 61 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که جنگ این کشور با داعش به نحو "بدی" ادامه یافته است. در همین حال 61 درصد می‌گویند که کمپین مقابله با داعش "بسیار بد" دنبال می‌شود. پیش از این در نظرسنجی ماه فوریه، تنها 29 درصد از آمریکایی‌ها روند عملیات‌ ضد داعش را "بسیار بد" می‌دانستند.

پیش از افزایش نیروهای آمریکایی در عراق در سال 2007 تعداد اندکی آمریکایی بر این باور بودند که اوضاع در آنجا خوب است.

نظرسنجی شبکه سی.ان.ان و او آر سی (CNN/ORC) نشان می‌دهد که مردم همچنان اوباما را عامل شکست در مقابل پیشروی‌های داعش در منطقه می‌دانند و تنها 32 درصد اقدامات او را در کنترل این تهدید تایید می‌کنند. آمار حمایت از اقدامات اوباما پیشتر در ماه فوریه 40 درصد بود.

از سوی دیگر حدود 55 درصد از آمریکایی‌ها (در مقابل 50 درصد ماه فوریه) مخالف ارسال نیروی زمینی برای جنگ با داعش هستند.

این نظرسنجی بین 29 تا 31 مه از میان 1025 تن انجام شد و خطای آن مثبت و منفی سه درصد است.

انتهای پیام

کد N844682

وبگردی