آفتاب
شیخ الاسلام:

نیروهای واپس گرا با راه حل سیاسی در حل بحران سوریه مخالفت می‌کنند

نیروهای واپس گرا با راه حل سیاسی در حل بحران سوریه مخالفت می‌کنند

مشاور رییس مجلس در امور بین الملل، اظهار کرد : نیروهای واپس گرا، با راه حل سیاسی در حل بحران سوریه مخالفت می کنند و معتقد هستند که باید وضعیت سوریه در میدان جنگ مشخص شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیخ الاسلام  در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو در مورد سفر رییس مجلس سوریه به ایران و دیدارش با مقامات عالی رتبه کشورمان گفت: گفت وگو و ملاقات  بین مقامات ایرانی و سوری در سطوح مختلف به خصوص در مواقع حساس، مستمر و همیشگی است.

 این کارشناس مسائل خاورمیانه، با ابراز امیدواری مبنی بر این که  این سفر و رایزنی های صورت گرفته، دستاورد قابل توجهی داشته باشد، به همکاری مشترک ایران، عراق و سوریه در برابر گروه های تکفیری و تروریستی اشاره کرد و افزود: بلاشک اتفاقات سوریه و عراق دارای یک منشا است چراکه حکومت های شاهنشاهی منطقه، دوست ندارند دموکراسی در عراق به نتیجه برسد و توفیقات مردم عراق در این زمینه را برای خود خطر می دانند.

 شیخ الاسلام با اشاره به این موضوع که مردم عراق برای مقابله با تروریسم خود به صحنه آمده اند، تصریح کرد: از زمان آغاز بحران سوریه، برخی از دشمنان جبهه مقاومت برای سقوط دولت سوریه زمان مشخص می کردند و خوشبختانه تاکنون مردم سوریه با پشتیبانی جبهه مقاومت توانسته اند در برابر گروه های تروریستی پایداری کنند.

مشاور رییس مجلس در امور بین الملل، در بخشی دیگر از این مصاحبه به گسترش تروریسم در منطقه اشاره و تاکید کرد: بر خلاف  برخی از ادعاها، اراده جدی از سوی قدرت های بزرگ برای مقابله با تروریسم وجود ندارد.

 وی به حمایت صریح برخی از کشورهای منطقه از فعالیت تروریست ها در سوریه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه این کشورها به مانند چهار سال گذشته همچنان تاکید بر آن دارند که بحران سوریه از طریق نظامی حل کنند در حالی که تاکنون به نتیجه ای نرسیده اند.

کد N844618

وبگردی