آفتاب
زارعی:

ایران بیش از هر کشور دیگر می‌تواند ثبات را به منطقه باز گرداند

ایران بیش از هر کشور دیگر می‌تواند ثبات را به منطقه باز گرداند

سعدالله زارعی گفت: جمهوری اسلامی ایران، بیش از هر کشور دیگری می تواند ثبات و امنیت را به منطقه بازگرداند و در ثبیت آن نقش موثری را ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کارشناس مسائل خاورمیانه در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو در مورد آخرین تحولات یمن گفت: ایجاد بیداری اسلامی و وقوع انقلاب در برخی از کشورهای منطقه  باعث شد که بارقه امیدی در بین کشورهای منطقه ایجاد شود و این باعث خشم افراطیون شده است.

 وی ادامه داد: برخی از دولت‌های منطقه به همراه آمریکا و اسراییل  مشاهده کردند که  با ایجاد بیداری در بین ملت های منطقه منافعشان به خطر می افتد، بنابراین تصمیم گرفتند در برابر این تحولات بایستند.

 این کارشناس مسائل خاورمیانه  به حمایت این کشورها از گروه های افراطی و تکفیری در منطقه  اشاره کرد و در بخشی از سخنان خود در مورد انقلاب مردم یمن  تصریح کرد: مردم یمن در انقلابی مسالمت آمیز به دنبال خواسته های خود هستند ولی عربستان با چراغ سبزآمریکا به یمن حمله کرده و از رییس جمهور مستعفی و فراری  این کشور حمایت می کند.

 وی با اشاره به حمایت صریح آمریکا از عربستان در جریان حمله به یمن گفت: استقلال ملت های منطقه باعث به خطر افتادن منافع آن ها شده و اکنون این کشورها در صددهستند که  اوضاع منطقه را به نفع خود برگردانند.

 زارعی در مورد نقش ایران در ایجاد ثبات در منطقه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که دارای بلوک منطقه ای مستقل است و بیش از هر کشور دیگری می تواند امنیت و ثبات را به منطقه باز گرداند.

کد N844595

وبگردی