آفتاب
در نهمین همایش امام خمینی (ره) و سیاست خارجی مطرح شد؛

بالاس میهالفی: دشمنان امروز از طریق نفوذ در اذهان وارد می‌شوند

بالاس میهالفی: دشمنان امروز از طریق نفوذ در اذهان وارد می‌شوند

یک کارشناس مجارستانی گفت: دشمنان امروز از طریق ابزار و سلاح‌های نظامی به مقابله برنمی‌خیزند بلکه با نفوذ در اذهان جامعه به اهداف خود می‌رسند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بالاس میهالفی کارشناس مجارستانی مسائل منطقه در نهمین همایش امام خمینی (ره) و سیاست خارجی که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه در تاریخ معاصر این امام راحل بود که اسلامی واقعی را به مردم جهان نشان داد، گفت: پس از امام راحل اکثر افرادی که تلاش داشتند تا اسلام را معرفی کنند به سمت تندروی و افراطی‌گری گرایش داشتند.

وی ادامه داد: وهابیون اسلامی افراطی را به جهان نشان می‌دهند چرا که ریشه آنها در واقع با اسرائیلی‌ها یکی است و وهابیون و صهیونیست‌ها هر دو توسط آمریکا و قدرت پول‌ها و بانک‌های آنها به وجود آمده‌اند.

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: ما در روزگاری به سر می‌بریم که تکفیری‌ها سرزمین‌های همسایه ایران را اشغال کرده‌اند و سیمای بدی را از اسلام به دنیا نشان می‌دهند.

وی در پایان گفت: با توجه به تحولات منطقه و نفوذ افراطی‌گری و وهابی‌گری در خاورمیانه لازم است مسلمانان از شیعه گرفته تا سنی با یکدیگر متحد شوند تا آنهایی‌ که می‌خواهند خشونت ایجاد کنند به اهداف خود نرسند.

انتهای پیام

کد N844574

وبگردی