آفتاب

حمله داعش به پایگاه نظامی الحبانیه عراق و بستن سد رمادی

حمله داعش به پایگاه نظامی الحبانیه عراق و بستن سد رمادی

منابع امنیتی عراق اعلام کردند، پایگاه الحبانیه واقع در شرق شهر رمادی در استان الانبار هدف بمباران توپخانه‌های داعش قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، منابع امنیتی عراق اعلام کردند، چند خمپاره امروز (سه‌شنبه) به نقاط مختلف پایگاه الحبانیه اصابت کرد.

طاها عبدالغنی، عضو شورای استانداری الانبار افزود: در حمله ارتش به کمک داوطلبان مردمی و عشایر عراقی در پاسخ به این حمله داعش ده‌ها داعشی کشته و یا زخمی شدند.

این عضو شورای استانداری الانبار ادامه داد: ارتش همچنان در شهر رمادی مرکز استان الانبار تلاش می‌کند حلقه محاصره داعشی‌ها را تنگ‌تر کند. همچنین ارتش در مناطق اطراف شهر رمادی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

این عضو شورای استانداری الانبار اعلام کرد که داعش دریچه‌های سد رمادی را بسته و مانع ریزش آب به سمت خالدیه و الحبانیه شده است.

این مقام اعلام کرد که باید عملیاتی برای بازپس گرفتن این سد یا بمباران یکی از دریچه‌های سد برای جاری شدن آب صورت بگیرد.

این سد در شمال شهر در نزدیکی مقر فرماندهی عملیات الانبار واقع است و داعش امروز با بستن دریچه‌های سد رمادی مانع از ریزش آب به شهرستان خالدیه و شهر حبانیه شده و هدف از این اقدام ایجاد زمینه مناسب برای اعضای داعش جهت حمله به خالدیه و حبانیه است.

وی افزود:‌ رود فرات مانع پیشروی داعش شده است و داعش سعی می‌کند مردم را با تشنه نگه داشتن و واداشتن مردم به مهاجرت از شرق رمادی به اهداف تروریستی خود برسد.

انتهای پیام

کد N844517

وبگردی