آفتاب

حبیبی: هدف موتلفه تشکیل جامعه نمونه اسلامی است

حبیبی: هدف موتلفه تشکیل جامعه نمونه اسلامی است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: موتلفه اسلامی از ابتدا کار سیاسی را با اعتقادات خالص دینی انجام داده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: موتلفه اسلامی از ابتدا کار سیاسی را با اعتقادات خالص دینی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدنبی حبیبی که در مراسم بزرگداشت پیشکسوتان نهضت انقلاب اسلامی در باغ موزه قصر سخن می‌گفت با اشاره به نقش موتلفه اسلامی در نهضت امام خمینی(ره) افزود: موتلفه اسلامی در مقاطع گوناگونی در تاریخ سیاسی کشور بسیار خوش درخشیده است و واجد امتیازهای انحصاری است. تشکیل این حزب توسط امام خمینی (ره) یکی از امتیازاتی است که هیچ تشکلی چنین امتیازی نداشته است.

حبیبی تصریح کرد: سال‌ها قبل در دیدار حزب موتلفه اسلامی با سید حسن نصرالله، ایشان به این موضوع اشاره کردند که تنها تشکل‌هایی که به دستور امام تشکیل شده حزب الله لبنان و حزب موتلفه اسلامی بوده است. موتلفه اسلامی از ابتدای تاسیس با اعتقادات دینی خالص کار سیاسی انجام داده است و این امتیاز برجسته‌ای برای این حزب است. در دهه ۴۰ کسانی که کار انقلابی می‌کردند عموما مارکسیست بودند و انقلابی بودن به دلیل جو و شرایط آن زمان به مارکسیست بودن تلقی پیدا می‌کرد اما می‌بینیم در فراز مهمی از اساسنامه موتلفه اسلامی آمده است که هدف این حزب تشکیل جامعه نمونه اسلامی است.

او هم‌چنین تاکید کرد: اعضای حزب موتلفه اسلامی تاکید بر مبارزه علیه رژیم طاغوت را با مبانی دینی آغاز کردند و این سند افتخاری برای موتلفه اسلامی است که این حزب کارنامه درخشانی در این زمینه دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حادثه ۱۵ خرداد بیان کرد: تنها تشکیلاتی که از صبح ۱۵ خرداد خبر دستگیری امام (ره) را در میان محافل مذهبی نشر داد حزب موتلفه اسلامی بود و این از امتیازات این حزب است که با این‌کار بسیاری از هیات‌های مذهبی به میدان آمدند. اعضای حزب موتلفه اسلامی با انگیزه تشکیل جامعه نمونه اسلامی با مرجعیت و روحانیت بیعت کردند و در این راه از مال و جان خود گذشتند تا مرجعیت پیشوا باشد و این مساله نیز از خصوصیات این حزب است. جبهه ملی و حزب توده حرکت انقلابی دینی علیه طاغوت در ۱۵ خرداد را شورش کور نامیدند اما موتلفه اسلامی بر هدف خود در انجام وظیفه دینی صادق بود و پشت سر رهبری نهضت همواره حرکت کرد.

حبیبی در ادامه گفت: گلوله‌ای که اول بهمن ماه سال ۴۳ به گلوی حسنعلی منصور خورد و باعث اعدام انقلابی وی با کسب نظر شرعی مرجعیت بود همانند ۱۵ خرداد بود. در آن زمان آن‌چنان جو رعب و یاس حاکم شده بود که شهید مطهری در جلسه شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید دیگر منبر رفتن و سخنرانی و اعلامیه کاری از پیش نمی‌برد و باید کار جدی کرد که در آخر منتهی به اعدام انقلابی منصور شد و این جو رعب و یاس را موتلفه اسلامی شکست.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که در حزبی فعالیت می‌کنیم که شهیدان بزرگی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و جان تازه‌ای در مبارزات علیه رژیم طاغوت رقم زد.

انتهای پیام

کد N844495

وبگردی