آفتاب
با انتقاد از نوع ساخت حرم حضرت امام؛

زاکانی: عده‌ای می‌خواهند از اندیشه امام(ره) عبور کنند

زاکانی: عده‌ای می‌خواهند از اندیشه امام(ره) عبور کنند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز عده‌ای تلاش می‌کنند که مرقد امام(ره) را طوری دیگر بسازند و هزار و یک توجیه بیاورند و بگویند که اینجا یک میراث فرهنگی است.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز عده‌ای تلاش می‌کنند که مرقد امام(ره) را طوری دیگر بسازند و هزار و یک توجیه بیاورند و بگویند که اینجا یک میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا زاکانی در مراسم رونمایی از کتاب «امام بزرگوار ما» اظهار کرد: امام عزیز بزرگ‌ترین میراثی است که در دسترس ماست و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی انگشت اشاره و جهت و نگاه او، جهت و آن میزانی است که انقلاب اسلامی در آن سمت و سو حرکت می‌کند.

وی افزود: امام عزیز ما خودش و اسلام را شناخت و با معرفی اسلام راستین ملتی را بیدار کرد و قیام الهی را رقم زد که هم در داخل کشور و هم خارج از کشور منشاء تحول و تغییر اساسی و بنیادی قرار گرفت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امام (ره) اسلام را به معنی درست آن در عرصه‌های اجتماعی به نمایش گذاشت و معلوم کرد، گفت: امام همچنین قیمت مردم و توجه به مردم و آحاد جامعه و قیمت بیداری عمومی و آگاهی مسلمین و مستضعفین را مشخص کرد.

زاکانی ادامه داد: امروز بعد از گذشت ربع قرن از رحلت جانسوز امام شاهد این هستیم که عده‌ای به دنبال تحریف امام هستند. این عده به دنبال این هستند که این وجود مبارک چند وجهی را تحریف شده به نسل امروز و فردا تحویل دهند. آنها همچنین می‌خواهند این الگوی تمام عیاری و آنچه از وجود مبارکش تراوش می‌شد و از عمق توحیدی بالا برخوردار بود را وارونه جلوه دهند.

وی گفت: این عده در دهه 70 کوشیدند تا امام را محو کنند اما نتوانستند. همان‌هایی که پنجه به صورت اسلام می‌کشیدند تلاش‌شان این بود که با نام امام در عرصه‌های اجتماعی حاضر شوند اما یاد و نام ایشان را از جامعه محو کنند، اگرچه موفق نشدند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این عده در سیر زمان به این نتیجه رسیدند که همه ابعاد وجودی امام را تاب تحمل ندارند، بنابراین این موضوع را مورد توجه قرار دادند که امام را باید تحریف کرد و امام تحریف شده را به جامعه امروز و نسل آینده معرفی کنند بنابراین در حال تلاش هستند که شخصیت حضرت امام و اندیشه ایشان و آنچه که از این شخصیت به یادگار مانده را دستخوش تغییر قرار دهند تا بتوانند در پرتو این تغییر امیال و بافته‌های ذهنی خود را با نام و یاد امام به نسل امروز و فردا تحویل دهند.

وی با بیان اینکه امام یک فیلسوف عارف و یک فقیه بودند که همه قله‌های مختلف افتخار را طی کرده بودند و بعد به دستگیری از خلق پرداختند و اسباب نجات جامعه را فراهم کردند، گفت: امام (ره) نایب امام زمان بودند بنابراین به او عشق می‌ورزید.

زاکانی در ادامه سخنان خود با تشکر از جوانانی که در مسیر شناخت حضرت امام قدم برمی‌دارند، گفت: فعالیت‌ها مانع از این خواهد شد که برخی امام را تحریف کنند. در همین راستا من شنیدم که یکی از آقایان گفته‌اند اینکه امام می‌فرمود میزان حال فعلی افراد است

ناظر به قبل از انقلاب بوده حال باید خدا را شکر کنیم که نسلی که امام را دیده، بوده و هست. همچنین صحیفه نور و وصیت‌نامه امام نیز موجود است. حال در حضور این نسل و با وجود چنین اسنادی یک عده اظهارات عجیب و غریب بیان می‌کنند تا امام را مصادره کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این عده می‌خواهند اندیشه‌های امام را که ستون‌های محکم و لنگرگاه‌های جدی و اساسی است، همچنین نگاه اجتهادی امام و حضرت آقا را که اسلام ناب است و برای آنها مانع است را تحریف کنند.

وی گفت: ما که آن خانه و حسینیه ساده امام را دیدیم و شاهد بودیم که امام حتی حاضر نبود آن حسینیه رنگ شود در حال حاضر می‌بینیم که امروز عده‌ای تلاش می‌کنند که مرقد امام را طوری دیگر بسازند و هزار و یک توجیه بیاورند و بگویند که اینجا یک میراث فرهنگی است.

این نماینده مجلس گفت:‌ با این رویکرد در حقیقت از اندیشه امام و آنچه که امام با آن فتح‌ قلوب کرد عبور می‌کنند در حالیکه باید به

آنها گفت زهی خیال باطل.

به گزارش ایسنا، کتاب "امام بزرگوار ما" تالیف محمدامین باطنی است که در آن متن بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از سال 69 تا سال 93 به تفکیک سال منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N844486

وبگردی