آفتاب

اعتراف دولت سعودی به عربستانی بودن اکثر تروریست‌ها در این کشور

اعتراف دولت سعودی به عربستانی بودن اکثر تروریست‌ها در این کشور

یک روزنامه عربستانی با انتشار گزارشی اعتراف کرد که بیشتر تروریست‌هایی که اقدام به برهم زدن امنیت و عملیات تروریستی می‌کنند، عربستانی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه "کل الوطن" چاپ عربستان، به دنبال حادثه تروریستی که در 23 ماه مه (2 خرداد) سال جاری به وقوع پیوست نیروهای امنیتی توانستند 57 تروریست از جمله 51 عربستانی متهم به انجام اقدامات تروریستی و برهم زدن امنیت کشور را بازداشت کنند. 3 تن از این متهمان یمنی و سه تن دیگر دارای ملیت سوری و مصری و هندی بودند.

این روزنامه نوشت، نیروهای امنیتی 24 ماه مه عملیات خود را برای کشف و شناسایی متهمان آغاز کردند و در نهایت موفق به بازداشت 57 متهم در اقدامات تروریستی شدند.

سال جاری هجری در حالی در عربستان آغاز شد که آتش تروریسم شعله ور شده بود و نیروهای امنیتی با کمین کردن در مناطق این کشور در صدد رویارویی با این آفت برآمدند. نیروهای امنیتی از 26 اکتبر 2014 تا کنون دستکم 1059 شخص را بازداشت کردند که برخی متهم به انجام اقدامات تروریستی و برخی دیگر تبرئه شدند.

لیست اسامی تروریست‌هایی که وزارت کشور عربستان منتشر کرد بیانگر این است که شمار بازداشت شدگان به 3908 تن افزایش یافته است و نزدیک به 27 درصد آنان در سال جاری هجری بازداشت شده اند.

این لیست، اسامی تروریست های 41 کشور را شامل می شود که از زمان آغاز جنگ علیه تروریسم در عربستان تا به امروز بازداشت شده اند. این در حالیست که هویت 18 تن از متهمان شناسایی نشده است.

براساس این گزارش، عربستانی‌ها با 3285 متهم به اقدامات تروریستی و اقدامات برهم زننده امنیت کشور در صدر لیست قرار گرفته اند و پس آن یمنی‌ها با 249 تن و سوری‌ها با 119 تروریست در مرتبه بعدی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

کد N844473

وبگردی