آفتاب

گزارش یورونیوز از پیشروی داعش به سمت مرزهای ترکیه

گزارش یورونیوز از پیشروی داعش به سمت مرزهای ترکیه

تروریستهای داعش موفق شده اند کنترل بخشهایی از سوریه را که در اختیار نیروهای ارتش و شورشیان و مخالفان بشار اسد بود، در اختیار گیرند.

 

 

 

نیروهای موسوم به گروه «دولت اسلامی» موفق شده اند کنترل بخشهایی از سوریه را که در اختیار نیروهای ارتش و شورشیان و مخالفان بشار اسد بود، در اختیار گیرند.

سازمانهای حقوق بشری سوریه می گویند، داعش توانسته بخشهایی از مرکز استان حمص و نیز شمال حلب را تحت کنترل خود درآورد. به این ترتیب، داعش حدود نیمی از خاک سوریه را در کنترل خود دارد.

بر اساس گزارشها، داعش در حال حاضر کنترل روستای صوران را که در ۱۰ کیلومتری مرز ترکیه قرار دارد در اختیار گرفته و به پیشروی خود به سمت ترکیه ادامه می دهند.

تصاویر ارسالی بر روی شبکه های اجتماعی نشان می دهد که نیروهای گروه «دولت اسلامی» با در دست داشتن پرچم های سیاه رنگ خود، در مناطق ورودی این شهرها ایست بازرسی ایجاد کرده اند.

همزمان نیروهای داعش زندان معروف شهر پالمیرا را تخریب کردند. این گروه یک روز پس از منفجر کردن این زندان، تصاویری از خرابه های آن را روی سایتهای خود منتشر کرد. این شهر از ۲۱ ماه مه تاکنون تحت کنترل کامل نیروهای داعش قرار دارد.

با پیشروی نیروهای داعش، ارتش سوریه نیز توان نظامی خود را در مناطقی که همچنان کنترل آنها را در اختیار دارد، افزایش داده است.

سازمان های حقوق بشری سوریه می گویند، در جریان درگیری های ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۰ غیرنظامی در این کشور کشته شده اند.

5252

کد N844427

وبگردی