آفتاب
ذوالفقاری در پاسخ به مهر:

تجمع غیرقانونی درباره مذاکرات هسته‌ای نداشته‌ایم/ داعش تهدید نیست

تجمع غیرقانونی درباره مذاکرات هسته‌ای نداشته‌ایم/ داعش تهدید نیست

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: تاکنون تجمع غیرقانونی درباره مذاکرات هسته‌ای نداشته‌ایم

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور در نشستی خبری که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، با اعلام این خبر که ستاد امنیت انتخابات در وزارت کشور تشکیل شده است، گفت: ستاد امنیت انتخابات در وزارت کشور با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط از جمله نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات و صدا و سیما تشکیل شده که به زودی ستاد امنیت انتخابات استان ها و شهرستان‌ها هم تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد امنیت انتخابات نسبت به دوره های قبل زودهنگام ایجاد شده است، افزود: به دلیل اینکه مسائل مختلفی در این دوره از انتخابات وجود دارد، لذا از هم‌اکنون باید مسائل مورد بررسی قرار بگیرد، بنابراین ستاد امنیت انتخابات در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته زودهنگام تشکیل شد.

ذوالفقاری ادامه داد: در ستاد امنیت انتخابات دو کمیته امنیتی و اطلاع‌رسانی داریم و موضوعات و محورهای کلیدی نیز به ستادهای استانی ابلاغ خواهد شد.

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه ۶۰ هزار صندوق در این دوره از انتخابات وجود دارد، اضافه کرد: بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در زمان انتخابات به طور فعال امنیت انتخابات را عهده دار خواهند شد.

وی همچنین رصد فضای مجازی را جزئی از کارویژه ستاد امنیت انتخابات نام برد و تصریح کرد: از هم‌اکنون مرکز رصد وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و وزارت کشور مسئولیت این کار را عهده دار شدند و به‌طور مستمر خروجی فضای مجازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ذوالفقاری همچنین بررسی کانون های مناطق و جریاناتی که در جهت مسائل امنیتی مورد توجه قرار می‌گیرند را از دیگر دستور کارهای ستاد امنیت انتخابات نام برد و توضیح داد: در حال تهیه اطلس امنیتی کشور هستیم که بر اساس آن نقاط آسیب پذیر و یا اشکالاتی که برخی از رفتارها داریم را مدیریت کنیم که رویکرد ما در این کارویژه، پیشگیری و پیش بینی است.

معاون امنیتی وزیر کشور همچنین برخورد صریح، قانونی، بدون تبعیض و شفاف با تخلفات و جرایم انتخاباتی را از دیگر راهبردهای ستاد امنیت انتخابات نام برد و گفت: به فرمانداران، استانداران و شورای تامین استان ها و شهرستان ها ابلاغ شده است که بدون ملاحظه هر کسی و بر اساس قانون انتخابات برخوردهای لازم را با متخلفان داشته باشد.

وی همچنین در مورد تهدیدات داعش افزود: اساسا داعش یا نیروهای تروریستی تکفیری یک توان نظامی تهدیدکننده برای ایران نیستند.

ذوالفقاری ادامه داد: این‌گونه نیست که نیروهای تکفیری این توان را داشته باشند به صورت سازمان‌یافته و مکانیزه تصرفی به حوزه امنیت ایران داشته باشند و توانایی این کار را ندارند.

معاون امنیتی وزیر کشور یادآور شد: ستاد کل نیروهای مسلح، دبیرخانه شورای عالی امنیت، شورای امنیت کشور و نیروهای امنیتی انتظامی برای تمام سناریوهایی که ممکن است پیرامون ما رخ دهد، هم برنامه ریزی و هم کنترل‌های لازم را دارند.

وی خاطرنشان کرد: داعش تهدیدی از بیرون مرزها برای کشور ما نخواهد بود.

ذوالفقاری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه موضع وزارت کشور در خصوص تجمعات با موضوع مذاکرات هسته ای چیست؛ چراکه سخنگوی دولت این تجمعات را غیرقانونی دانسته و از وزارت کشور خواسته است که با تجمعات غیرقانونی در مورد مذاکرات هسته ای برخورد کند، عنوان کرد: ما صرفا یک تجمع بیشتر در مورد مذاکرات هسته ای نداشته ایم که آن هم تحت عنوان اعتراض به زیاده‌خواهی‌های ۱+۵ در مشهد شکل گرفت.

معاون امنیتی وزیر کشور تاکید کرد: ما هیچ تجمعی تحت عنوان مخالفت با روند مذاکره یا تیم مذاکره‌کننده تا این لحظه نداشته ایم، البته بحث هایی در محافل دانشگاهی بوده است که نمونه آن اتفاقات دیروز دانشگاه شیراز است که بعضا دیدگاه های انتقادی نسبت به مذاکرات هسته ای داشته اند، اما در داخل خیابان چیزی به عنوان تجمع برای مخالفت با هیات مذاکره‌کننده نداشته ایم.

وی تصریح کرد: از دید امنیتی اینکه موضوع مذاکرات هسته ای به شکل حضور خیابانی مطرح شود، نه به مصلحت کشور و نه امنیت کشور است، حال ممکن است نخبگان و یا کارشناسان نقد و بررسی هایی داشته باشند که ساز و کار آن نیز معلوم است.

ذوالفقاری با بیان اینکه مذاکرات هسته ای یک موضوع ملی است، گفت: مذاکرات هسته ای مورد وفاق همه مسئولین و مردم کشور است و راهی است که با تدبیر حل می شود، لذا نباید منجر به قطبی کردن جامعه شود.

معاون امنیتی وزیر کشور همچنین در مورد لغو سخنرانی ها در برخی از شهرها تصریح کرد: صرفا لغو سخنرانی ها به دلیل مسائل امنیتی نیست.

ادامه دارد...

کد N844218

وبگردی