آفتاب

وزیر دفاع آمریکا، آب پاکی را روی دست عراقی‌ها ریخت

وزیر دفاع آمریکا، آب پاکی را روی دست عراقی‌ها ریخت

واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی اختصاصی با بی بی سی آب پاکی را روی دست عراقیها ریخت و تصریح کرد مردم عراق باید خودشان داعش را شکست بدهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ اشتون کارتر گفته است راهبرد آمریکا در عراق با وجود از دست رفتن شهر الرمادی، هنوز جواب می دهد. وی همچنین گفته است افزایش تنش ها در دریای چین به این معنی نیست که آمریکا از عملیات خود در دریای چین دست بردارد و این کشور همچنان می خواهد نقشی اساسی را در آسیا بازی کند.

کارتر گفت در حال حاضر، راهبرد ما در عراق جواب می دهد، با این حال پیاده کردن راهبرد چالش ساز است. نخست وزیر عبادی تلاش می کند کارهای درست را انجام بدهد ولی تلاش وی برای نگاه داشتن کشوری است که شیعیان، سنی ها و کردها با همدیگر از نظر تاریخی، دشمنی دارند. در بخش نظامی نیز از پیش از ترک پنتاگون (و عزیمت برای شرکت در نشست ویتنام) از کارکنان خواستم تا ببینند چه کاری می توانیم برای افزایش توانمندی نیروهای عراقی انجام دهیم.

وزیر دفاع آمریکا گفت با این حال، مساله اساسی در همه این موارد این است که می توانیم داعش را شکست بدهیم ولی نمی توانیم آنها را در همان وضع نگاه داریم. فقط مردمی که در آنجا زندگی می کنند، منظور من مردم منطقه و در این مورد بخصوص، مردم عراق هستند که می توانند این کار را انجام بدهند. می توانیم آنان را آموزش بدهیم، تجهیز و حمایت هوایی کنیم که می کنیم، می توانیم کارهای بیشتری را انجام بدهیم و به دنبال راه هایی برای کمک بیشتر هستیم. با این حال ما به دنبال اشغال یا پیاده کردن نیروی نظامی نیستیم.

کارتر درباره نگرانی پورشنکو، رئیس جمهور اوکراین درباره حمله تابستانی ارتش روسیه به این کشور گفت ما در حال حاضر فعالیت های روسیه را زیر نظر داریم، ما فعالیت های جدایی طلبان را که قطعا مورد حمایت روسیه هستند و از مدت ها پیش نیز این را گفته ایم، زیر نظر داریم و این یک احتمال و خطر جدی است.

وزیر دفاع آمریکا درباره واکنش آمریکا به حضور نظامی گسترده چین در مناطق مورد مناقشه با همسایگان خود گفت قبل از همه بهتر است امیدوار باشیم که بهتر است چینی ها این کار را انجام ندهند و طمع بیشتری برای به دست آوردن سرزمین های بیشتر و نظامی گرایی بیشتر نداشته باشند. امید دارم که همه طرف ها با این مساله موافقت کنند.

وی ادامه داد هیچ چیزی در خصوص این ادعاهای ارضی نمی تواند بر عملیات آمریکا در این منطقه تاثیر بگذارد. ما به پرواز و حرکت کشتی های خود و عملیات خود مانند آنچه در دهه های گذشته انجام می دادیم، ادامه خواهیم داد.

کارتر گفت البته ما به دنبال نظامی کردن یا افزایش تنش نیستیم. ما به انجام هر آنچه که از نظر سنتی در هفت دهه گذشته، یعنی از جنگ جهانی دوم به این سو انجام می دادیم، ادامه می دهیم. ما همچنان نقش اساسی را بازی می کنیم و این نظامی است که در هفت دهه گذشته جواب داده است و می خواهیم اجازه بدهیم این سیستم خوب، همچنان به فعالیت خود ادامه بدهد.

5252

کد N844090

وبگردی