آفتاب
پیش از سفر به پاریس

العبادی: تلاش بین‌المللی برای ممانعت از ورود داعش به عراق شکست خورده است

العبادی: تلاش بین‌المللی برای ممانعت از ورود داعش به عراق شکست خورده است

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که تلاش‌های بین‌المللی در جلوگیری از ورود تروریست‌ها به عراق شکست خورده است و ریزش افراد مسلح تروریست به عراق تا به این لحظه متوقف نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی پیش از آنکه کشورش را برای رفتن به پاریس جهت حضور در کنفرانس ائتلاف ضد داعش ترک کند، گفت: تلاش‌های بین‌المللی برای ممانعت از ورود تروریست‌ها به عراق شکست خورده است و ورود تروریست‌ها به عراق تا به این لحظه متوقف یا کمتر نشده است و این پدیده‌ای خطرناک است و به این معناست که تلاش بین‌المللی شکست خورده و آن اقدام مطلوب را اجرایی نکرده است.

العبادی گفت که داعش به قاچاق نفت برای حمایت مالی از عملیات جنایاتکارانه خود ادامه می‌دهد.

نخست‌وزیر عراق خاطرنشان کرد که در کنفرانس ائتلاف در پاریس حاضر خواهد شد تا کشورهای عضو این ائتلاف را برای ایستادگی در کنار عراق ترغیب کند.

حیدر العبادی هشدار داد، در صورتی که داعش بتواند بخش‌های بیشتری از عراق را اشغال کند، کشورهای همسایه و منطقه و جهان امن نخواهند بود.

در همین حال حیدر العبادی در سخنرانی که در مرکز النهرین در خصوص مدیریت کشور و تاثیر آن بر امنیت ملی داشت، گفت: وحدت ملی یک مساله اساسی و امنیت ملی و در مقابله با داعش و پیروزی بر این گروه است و نباید رقابت میان فراکسیون‌ها در عراق بر وحدت میان عراقی‌ها تاثیر بگذارد.

العبادی گفت: تلاش کردیم تا به راه‌حل‌هایی برای حل و فصل بسیاری از اختلافات و بحران‌های به ارث برده دست یابیم و اصلاحات مهمی را در نهادهای کشور و بالاخص در نهاد نظامی انجام دادیم.

وی تاکید کرد: داعش دیگر نمی‌تواند به عضویت نیروهایی از مناطقی که اشغال کرده است بپردازد به همین دلیل نیروهای خارجی را می‌آورد تا کمبود شدید تعداد نیروهای خود را رفع کند. شکست داعش نیز در مقابل آمادگی بالای نیروهای قهرمان ما و بسیج مردمی حتمی است چراکه آنها آماده جانفشانی در مسیر پیروزی هستند.

از سوی دیگر، یک مقام دفاعی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با رویترز گفت که آمریکا 2000 موشک ضد تانک از نوع ای‌تی 4 به عراق فرستاده است و نیمی از این تعداد را مستقیما در اختیار دولت بغداد قرار داده و ائتلاف ضد داعش نیز بخش دیگر آن را در منطقه‌ای برای آموزش عراقی‌ها و برای امور فوق‌العاده در آینده نگه داشته است.

این مسوول گفت که ارسال موشک‌ها ظرف چند روز گذشته صورت گرفته است.

این مساله کمی قبل از نشست کشورهای ائتلاف ضد داعش در پاریس با حضور حیدر العبادی مطرح شد.

این در حالی است که ائتلاف ضد داعش که به رهبری آمریکا صورت می‌گیرد، با سیلی از انتقادها به دلیل ناکارآمد بودن حملات هوایی‌اش مواجه است.

انتهای پیام

کد N843954

وبگردی