آفتاب

ولایتی: بردنهایی باملت ودولت سوریه است/جهادلحام: ائتلاف سعودی ها درحمله به یمن مایه شرمندگی است

ولایتی: بردنهایی باملت ودولت سوریه است/جهادلحام: ائتلاف سعودی ها درحمله به یمن مایه شرمندگی است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه در جنگ گروه های تروریستی نسبت به دولت و ملت سوریه فراز و نشیب هایی را در طی چهار سال دیده ایم گفت: به طور حتم مطمئن باشید در این جنگ برد نهایی با دولت و ملت سوریه است.

به گزارش خبرآنلاین علی اکبر ولایتی عصر دوشنبه در نشستی با محمد جهاد اللحام رییس مجلس سوریه اظهار داشت: ما هیچ جای نگرانی در رابطه با کشورهای همسایه و منطقه همانند سوریه، لبنان، عراق و یمن نداریم. چرا که آنان همچنان به مقاومت خود ادامه می دهند و به طور حتم موفق خواهند شد.

وی ادامه داد: تروریست ها نمی توانند کشورهای مقاومت کننده را شکست دهند و باید گفت نشانه های اقتداری که ملت و دولت سوریه به ویژه شخص بشار اسد دارد سوریه را از باتلاق تروریست ها نجات خواهد داد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به رییس مجلس سوریه اظهار داشت: این درگیری هایی که به شما تحمیل شده فراز و نشیب دارد و این فراز و نشیب ها طبیعی است؛ شما در عراق نیز می بینید وضعیتی مشابه سوریه پیش آورده اند و البته همین فراز و نشیب ها در یمن از سوی سعودی ها پدید آمده است.

ولایتی تصریح کرد: سعودی ها بی دریغ مردم بی گناه را بمباران می کنند که فاجعه ای کم نظیر در دوران معاصر است.

وی اضافه کرد: سعودی ها در یمن شکست خواهند خورد چرا که مردم یمن همانند ملت سوریه و عراق دارای تمدن و مقاومت هستند.

جهاداللحام نیز در این دیدار از ملت، دولت و رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به دیدار اخیر ولایتی در کشور سوریه گفت: دیدار شما پیام های مهم سیاسی ای در برداشت که برای کمک به محور مقاومت بسیار حائز اهمیت بود.

رییس مجلس سوریه خاطرنشان کرد: ملت سوریه امکان ندارد حمایت های نامحدود جمهوری اسلامی ایران را فراموش کند.

وی اضافه کرد: ما در سوریه درگیر یک جنگ جهانی کوچک علیه مردم و دولت هستیم و زیربناهای کشور سوریه در جریان این جنگ نابود شده اند.

رییس مجلس سوریه ضمن آرزوی موفقیت برای ایران در مذاکرات هسته ای با گروه کشورهای 1+5 گفت: امیدواریم این مذاکرات به سرانجام برسد هر چند که صداهای مخالفی بلند است که در راس همه آنها سعودی ها قرار دارند.

اللحام ضمن انتقاد از عملکرد سعودی ها در جنگ با یمن گفت: ائتلاف سعودی ها و همپیمانی آنها با برخی کشورهای عربی در حمله به یمن مایه شرمندگی امت عرب است.

وی تصریح کرد: برخی کشورهای ذکر شده تلاش می کنند توافق ایران به سرانجام نرسد و این توافق به منزله تحکیم محور مقاومت خواهد بود.

رییس مجلس سوریه به کمک های جمهوری اسلامی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: اگر کمک کشور برادر ایران، روسیه و برخی کشورهای دوست دیگر نبود هرگز سوریه نمی توانست در این جنگ مقاومت کند.

اللحام تصریح کرد: در سوریه به مبارزه با تروریسم و اندیشه تکفیری اصرار می کنیم و با آن به مبارزه می پردازیم.

وی تصریح کرد: سعودی ها کارخانه واقعی تروریسم سازی هستند که از طریق اندیشه های تکفیری و تروریستی در جهان اشاعه پیدا می کنند.

رییس مجلس سوریه افزود: سعودی ها با تجاوز به ملت یمن اقدامات خود را تکمیل کرده اند و متاسفانه تمام امکانات زندگی در کشور یمن را به ویرانی کشانده اند؛ متاسفانه سعودی ها علیرغم صدور قطعنامه های شورای امنیت به هجوم خود ادامه می دهند.

اللحام افزود: تروریسم با حمایت کشورهایی که خود مدعی مبارزه با تروریسم هستند گسترش پیدا می کند و ادامه می یابد که امیدواریم از میان برداشته شود.

وی در پایان این نشست تصریح کرد: سوریه توانسته به دلیل دارا بودن ملتی میهن دوست و ارتش عقیدتی مقاومت کند و بنده در این سفر به ایران از سوی بشار اسد مکلف شده ام پیام محبت آمیز وی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران ابلاغ نمایم.

رییس مجلس سوریه بامداد امروز (دوشنبه) برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به همراه یک هیات پارلمانی وارد تهران شده است.

4949

کد N843764

وبگردی