آفتاب

اراکی: امروز نبرد بین اسلام حقیقی و اسلام اعرابی است

اراکی: امروز نبرد بین اسلام حقیقی و اسلام اعرابی است

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: امروز نبرد بین اسلام حقیقی و اسلام اعرابی که اسلام زیان و نقص میثاق است به وجود آمده، اسلام اعرابی نافرمانی و بی‌وفایی است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله محسن اراکی عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان این که این همایش آثار اندیشمندان را به دل‌های تشنه حقیقت می‌رساند اظهار کرد: روز فتح روز بزرگی است که قرآن کریم وعده آن را داده است. در قرآن کریم دو وعده بزرگ به مومنان و صالحان داده شده است؛ نخستین وعده، یوم الفتح است و وعده دیگر بهشت برین در جهان دیگر است.

او گفت: میراث زمین در اختیار نیکان است ولی زمین خدا دو دنیا دارد یکی همین زمین دنیوی که خداوند در سوره نور آورده. این وعده میراث زمین وعده‌ای است که در روز یوم الفتح تحقق می‌یابد و در آیات آخر سوره سجده خداوند می‌فرماید این وعده بهشت زمینی وقتی محقق می‌شود که دین و حاکمیت الهی و تمدن اسلامی محقق شود.

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب یادآور شد: در روز یوم الفتح دیگر اسلام اعرابی جایی ندارد و اسلام ابراهیمی است که کل جهان را می‌گیرد. در روز یوم الفتح و قیام آخری نایب آخر حضرت محمد (ص) جهان را پر از عدل و داد می‌کند. امروز اسلام اعرابی است که در برابر اسلام ابراهیمی صف کشیده است. اسلام ابراهیمی اسلام یکتاپرستی است و در دو میثاق اطاعت و فرمانبری و تن دادن به حکومت الهی و میثاق دوم نصرت و یاوری معنا پیدا می‌کند.

اراکی ادامه داد: در میثاق اطاعت و فرمانبری باید در برابر پروردگار سر فرود آوریم و زندگی را براساس اصول الهی تنظیم کنیم یعنی اقتصاد، سیاست‌، تعلیم، تربیت، خانه، کوچه و کارخانه ما همگی باید محکوم فرمان او باشد و این همان میثاق اطاعتی است.

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: عبادت یعنی سر دربرابر معبود فرود آوردن و تن به فرمان خدا دادن. این معنی واقعی عبادت است و این عبادتی است که انبیا برای آن آمده‌اند و این توحید و اسلام ابراهیمی است. ائمه و پیامبران با عمل خود نشان دادند که اسلام آنان حقیقی است. اسلام ابراهیمی اسلام اطاعت است.

او در ادامه با اشاره به این که میثاق دوم اسلام ابراهیمی میثاق نصرت و یاری است گفت: در این اسلام یعنی ما هر آن چه را که داریم برای خدا قرار بدهیم. جان و مال ما همگی باید در تملک الهی باشد و پس از آن،‌ آن بهشتی که سراسر ملک الهی است خداوند برای ما قرار داده است. شما به پیمان خود در برابر خدا عمل کنید خدا هم به وعده‌هایی که داده عمل می‌کند. بنی اسراییل چون میثاق طاعت و یاری خدا را شکست دچار گرفتاری شد.

اراکی عنوان کرد: امروز نبرد بین اسلام حقیقی و اسلام اعرابی که اسلام زیان و نقص میثاق است به وجود آمده، اسلام اعرابی نافرمانی و بی وفایی است و اینکه ما امروز در این اجتماع مبارک هستیم به دلیل این است که می‌خواهیم بگوییم ما آماده امام عصر خود هستیم.

وی گفت: در صحرای عاشورا امام زمان را تنها گذاشتند و پس از آن امام عصر (عج) به دنیای غیبت رفت تمام این‌ها به دلیل همین پیمان شکنی‌ها بود. در روز عاشورا وقتی فریاد هل من ناصر ینصرنی امام بی پاسخ ماند آن واقعه رخ داد تا امت به بیداری اسلامی حقیقی نرسند و به صحنه برنگردند امام هم در صحنه نمی‌بینند. امام عصر همواره حاضر و ناظر است. این ما هستیم که غیبت می‌کنیم در عاشورا امام با زن و بچه خود آمد ولی این مردم بودند که غیبت کردند.

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: امیدواریم نتایج این همایش در راستای بازگشت به دو پیمان بزرگ الهی باشد که برگشتن به این دو پیمان سبب قوام تمدن اسلامی می‌شود. امروز در این جمع به محضر امام عصر اعلام می‌داریم که ما بازگشته‌ایم و از پروردگار می‌خواهیم که مهدی فاطمه (س) را برای ما بفرستد و پرده غیبت را کنار بزند.

انتهای پیام

کد N843721

وبگردی