آفتاب

رقابت نزدیک خوشنویسان سراسر کشور در جشنواره "قرآن و هنر"

رقابت نزدیک خوشنویسان سراسر کشور در جشنواره "قرآن و هنر"

دبیر بخش خوشنویسی جشنواره سراسری "قرآن و هنر" گفت: رقابت بین آثار دریافت شده بسیار نزدیک بود.

روح‌الله محرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، از استقبال هنرمندان دانشگاه‌های سراسر کشور از این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: قریب به 300 اثر در بخش‌ خوشنویسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که آثار از کیفیت خوبی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه داوری این بخش طی دو مرحله مقدماتی و تکمیلی انجام شد، افزود: آثار برگزیده در مرحله نخست به نمایشگاه راه یافتند.

محرری با اشاره به رشته‌های این بخش عنوان کرد: آثار ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته به همراه نقاشی خط از محدوده جزء 30 قرآن توسط هیئت داوران این جشنواره، انتخاب و برگزیده آثار نمایشگاه نیز چاپ خواهد شد. علاوه بر این به تمام هنرمندانی که آثارشان مورد تأیید هیئت داوران قرار گیرد، گواهی شرکت در نمایشگاه اعطا می‌شود و در نهایت از برگزیدگان با هدایای نفیسی تجلیل خواهد شد.

دبیر بخش عکس جشنواره سراسری "قرآن و هنر" خاطرنشان کرد: آثار غیرمرتبط با موضوعات نمایشگاه از داوری و شرکت در نمایشگاه حذف شدند.

محرری ابراز کرد: رتبه‌های برتر جشنواره پس از داوری نهایی در بخش‌های نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته تا 12 خردادماه جاری اعلام خواهد شد.

دبیر بخش عکس جشنواره سراسری قرآن و هنر با یادآوری اینکه نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره در بخش خوشنویسی در محل نگارخانه ترنج برپا شده است، گفت: این نگارخانه واقع در خیابان قصردشت شیراز، حدفاصل چهار راه ملاصدرا و سه راه برق،‌ انتهای کوچه 25 طی روزهای 9 تا 15 خرداد، صبح و بعدازظهر میزبان علاقه‌مندان به این رشته خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه و معرفی آثار برگزیده جشنواره سراسری دانشجویی طرح جامع هفت شهر شایستگی جهاد دانشگاهی، قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» در روز سه‌شنبه، 12 خرداد از ساعت 14 در سالن آمفی تئاتر شماره 2 دانشکده پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N843630

وبگردی