آفتاب

ناکامی حمله سایبری آمریکا به تاسیسات هسته‌ای کره شمالی

ناکامی حمله سایبری آمریکا به تاسیسات هسته‌ای کره شمالی

رویترز در گزارشی فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا در حمله به تاسیسات هسته‌ای کره شمالی با استفاده از ویروس " استاکس نت" موفق نبوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک منبع آگاه اطلاعاتی آمریکا به شرط فاش نشدن نامش به رویترز گفت:‌ ویروس استاکس‌نت،‌ همان ویروسی است که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در سال 2010 از آن برای حمله سایبری و خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران استفاده کرد اما متخصصان این آژانس در حمله سایبری اخیر خود به تاسیسات هسته‌ای کره شمالی نتوانسته‌اند به تجهیزات اصلی که در برنامه تسلیحاتی هسته‌ای کره شمالی استفاده می‌شوند،‌ دسترسی پیدا کنند.

این ویروس به نحوی برنامه‌ریزی شده بود تا با ورود به سیستم سانتریفیوژها و چرخش خارج از کنترل آن‌ها،‌ در نهایت باعث تخریب سانتریفیوژهایی شود که در غنی‌سازی اورانیوم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در کره شمالی تنها تعداد معدودی از متخصصان و مقامات به اینترنت دسترسی دارند و همین موضوع باعث شده است که دسترسی ان.اس.ای به سیستم‌های تاسیسات هسته‌ای پیونگ یانگ و انتقال ویروس کار بسیار دشواری شود.

با توجه به احتمال توافق هسته‌ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 هم اکنون کره شمالی تنها کشوری است که آمریکا قصد تخریب تاسیسات هسته‌ای آن را با استفاده از حملات سایبری دارد.

به گفته رویترز،‌ تاکنون نیز چندین حمله سایبری علیه تاسیسات هسته‌ای پیونگ یانگ انجام شده است که همه اطلاعات مربوط به این حملات منتشر نشده است.

وجود ویروس استاکس‌نت درتاسیسات هسته‌ای ایران برای نخستین‌بار در ژوئن 2010 کشف شد و پس از آن نیز ادوارد اسنودن فاش کرد که آمریکا و اسراییل مسوول این حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای ایران بوده‌اند اگر چه هیچ یک از آن‌ها تاکنون مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفتند.

آژانس امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) یک آژانس امنیتی - اطلاعاتی متشکل از متخصصان برنامه‌نویسی و هکرها است که اطلاعات امنیتی و سایبری لازم را در اختیار دولت و ارتش آمریکا می‌گذارد.

انتهای پیام

کد N843547

وبگردی