آفتاب

حسن خمینی: انقلاب اسلامی یکی از وظایف خود را مقابله با فاصله طبقاتی و استضعاف می‌دانست

حسن خمینی: انقلاب اسلامی یکی از وظایف خود را مقابله با فاصله طبقاتی و استضعاف می‌دانست

یادگار امام (ره) تأکید کرد: یک نظام و مجموعه حاکمیتی علاوه بر آنکه شکم گرسنگان را باید سیر کند و محتاج و درمانده را به سرمنزل برساند، باید کاری کند که احتیاج و فقر از بین برود.

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از جهادگران وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) اظهار کرد: براساس این روایت کسانی که خداوند عهد خود را به آنها واگذار کرده باید فقرا را ارتقاء داده تا فاصله طبقاتی کم شود.

وی یادآورشد: انقلاب اسلامی هنگام شکل گیری یکی از وظایف خود را مقابله با فاصله طبقاتی و مبارزه با استضعاف می‌دانست. باید توجه کرد که این به معنای جنگ فقیر و غنی نیست؛ بلکه به معنای جنگ بر سر فقر و غنا و آن نظم و نظامی است که به فاصله طبقاتی می انجامد.

وی تاکید کرد: نباید اینگونه باشد که در جامعه و نظام روابط اجتماعی و قوانین و مقررات به شکاف فقیر و غنی بینجامد، بلکه همه باید غنی باشند و جهاد سازندگی با همین هدف شکل گرفت؛ زیرا در هرجامعه‌ای، ولو مدینه النبی(ص) باشد، فقر وجود دارد.

سید حسن خمینی گفت: جهاد سازندگی شکل گرفت تا فقرا بالا آمده، آرام آرام غنی شوند و بتوانند دست دیگران را هم بگیرند و در روستاها و مناطق کوچک سایر افراد را با قدرت توانمندسازی خود به غنا برسانند؛ زیرا هدف صرفا سیر کردن شکم افراد نیست و این گام اول است؛ یک نظام و مجموعه حاکمیتی علاوه بر آنکه شکم گرسنگان را باید سیرکند و محتاج و درمانده را به سرمنزل برساند، باید کاری کند که احتیاج و فقر از بین برود .

وی افزود: جهاد سازندگی تلاش بسیار موفق و ارزشمندی در راستای نیت بسیار پاکی بود که در دفاع مقدس با تلاشهای بی نظیر خود با عنوان سنگرسازان بی سنگر افتخار آفرید.

پیش از سخنان یادگار امام (ره)، حجت الاسلام و المسلمین عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی سخنان کوتاهی را ایراد کرد.

2929

کد N843540

وبگردی