آفتاب
یدیعوت آحارونوت مدعی شد:

پیام اسراییل به ایران و حزب‌الله: رزمایش ما دفاعی است

پیام اسراییل به ایران و حزب‌الله: رزمایش ما دفاعی است

یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد: اسراییل از بیم واکنش ایران و حزب‌الله در پیامی اعلام کرده رزمایشی که قرار است در نزدیکی مرز لبنان انجام شود صرفاً‌ یک رزمایش دفاعی و در ادامه برنامه‌های اسراییل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، مقامات صهیونیستی روز یک‌شنبه اعلام کردند هدف از رزمایش آتی اسراییل که در نزدیکی مرز لبنان و با حضور توپخانه‌های سنگین برگزار می‌شود تنها شرکت در یک رزمایش نظامی سالانه و تمرین است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه مدعی شد: مقامات اسراییل پس از آن این پیام را ارسال کردند که ایران و حزب‌الله در برابر برگزاری این رزمایش از خود نارضایتی نشان دادند. از این رو ارتش اسراییل اعلام کرد که این اقدام تنها بخشی از یک رزمایش سالانه عادی است و تهاجمی نیست.

این رزمایش که پنج روز به طور می‌انجامد با مشارکت ارگان‌های نظامی و غیرنظامی و وزارتخانه‌های مختلف برگزار می‌شود و در آن مقابله با عملیات گسترده موشکی علیه رژیم صهیونیستی به صورت میدانی آموزش داده خواهد شد. هم‌چنین مردم و خدمات اورژانس این رژیم نیز خود را برای پاسخگویی به شرایط وقوع چنین حملاتی آماده می‌ کنند.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، حزب‌الله لبنان در حال حاضر آماده است تا در صورت وقوع جنگ بیش از 8 هزار راکت را به سمت تل‌آویو و حیفا پرتاب کند.

یک مقام اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته نسبت به افزایش خطر درگیری در دو سال آینده به دلیل بالا رفتن تنش‌ها در منطقه خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و گفت: ایران تهدیدی علیه اسراییل است.

انتهای پیام

کد N843487

وبگردی