آفتاب

عبدخدایی: مردم ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند

عبدخدایی: مردم ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: امنیت کامل در ایران برقرار است و مقام معظم رهبری با بینش الهی خود جوی آرام در کشور ایجاد نموده‌اند و مردم ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند و نظر ایشان برای مردم حجت است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد مهدی عبدخدایی در این مراسم که به همت جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار، اتاق اصناف تهران، فرهنگسرای شهر و سازمان بسیج اصناف تهران در بزرگداشت پنجاه و دومین سالگرد شهدای قیام 15 خرداد برگزار شد در ابتدا ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) اظهار کرد: 15خرداد سال 1342 در روز 12 محرم با دستگیری حضرت امام خمینی (ره) اتفاق افتاد و تمام ایران به پا خاستند، اگر بررسی لازم و کافی در این خصوص انجام پذیرد درخواهیم یافت که اغلب روشنفکران ما در سال‌های نزدیک به سال1330 دارای افکار ضد خدایی بودند و خدا را نفی می‌کردند، حتی افرادی مانند جلال آل احمد نیز بعنوان یکی از افراد شاخص حزب توده معروف بودند اما در سال 1342 آنچنان در روحانیت ذوب شدند که 180 درجه تغییر کردند.

وی افزود: این کشور دچار چنان خفقانی بود که در هنگام فاجعه مسجد گوهر شاد ابتدا اعلام شد که 3 الی 5 نفر کشته شدند و با پیگیری رسانه های خارجی این تعداد به 3000 نفر رسید و شاهدان عینی از شهادت 10 هزار نفر صحبت می کنند.

عبدخدایی با بیان اینکه بنای اصلی قیام 15 خرداد و در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1342 از سال 1324 ریخته شد که با پیگیریهای امام امت حضرت آیت الله خمینی(ره) ، حضرت آیت الله بروجردی بعنوان مرجعیت جهان شیعه به قم تشریف آوردند و زعامت حوزه علمیه قم را بر عهده گرفتند و آیات عظام نیز با ایشان بیعت نمودند خاطرنشان کرد: از مهمترین کارهایی که ایشان انجام دادند فرستادن مبلغین و طلبه های آگاه و تحصیلکرده به شهرها و استانها و شهرستانهای مختلف برای روشن نمودن افکار مردم آن زمان بود.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در ادامه گفت: قیام 15 خرداد آنگونه نبود که با دستگیری حضرت امام، کشور به تلاطم بیفتد و زمینه چینی قبلی و برنامه‌ریزی شده از قبل بود.

وی با بیان اینکه طیب حاج رضایی در مراسم محرم همان سال بود که تحت تاثیر سخنان روحانیت هیئت خود که از شاگردان حضرت امام بودند، متحول شد و در قیام 15 خرداد شرکت کرد افزود: قم در زمان ریاست آیت الله بروجردی بر حوزه علمیه آن، تغییرات بسیاری کرد و این تغییرات موجب بیداری مردم و انقلاب اسلامی گردید و جامعه‌ای که به سمت کمونیسم و افکار حزب توده در حال حرکت بود، آنچنان تکانی خورد که دنیا را به حیرت واداشت.

عبدخدایی ادامه داد: جامعه ایران به سمتی در حال پیشروی بود که حتی اگر کسی در حال نمازخواندن بود او را مسخره می‌کردند. 15 خرداد ماه سال 1342 نماد بیداری فکری جامعه ایرانی است، در واقع این نماد موجب بیداری اسلامی در تمام منطقه گردید اما با بوجود آمدن نظام ناسیونالیسم، غرب توانست کشورهای عرب منطقه را کنترل نماید.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه ملی گرایی در واقع کفر است زیرا در مقابل بیداری اسلامی قد علم می کند اظهار کرد: جامعه ایران در خرداد سال 42 تشنه بود و رفع عطش آن فقط بوسیله روحانیت برطرف شد. در تمام طول تاریخ بشری پیامبران برای بیداری انسانها آمدند و تمدنها را در اصل پیامبران ساختند.

عبدخدایی در پایان اظهار کرد: به لطف الهی و با تلاش حضرت امام و در ادامه ایشان مقام معظم رهبری، ایران مستقل‌ترین کشور دنیاست و با تمامی انتقاداتی که به نظام می‌شود شاهد خدمات بسیار زیادی به مردم بوده‌ایم.

وی همچنین تهران را عروس خاورمیانه دانست و گفت: امنیت کامل در ایران برقرار است و مقام معظم رهبری با بینش الهی خود جوی آرام در کشور ایجاد نموده اند و مردم ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند و نظر ایشان برای مردم حجت است؛ همانگونه که امام امت فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز با همان صلابت این سخن را تبیین نمودند.

انتهای پیام

کد N843472

وبگردی