آفتاب

آغاز عملیات حزب‌الله برای پاکسازی عرسال به دور از چشم رسانه‌ها

آغاز عملیات حزب‌الله برای پاکسازی عرسال به دور از چشم رسانه‌ها

حزب‌الله لبنان به دور از چشم رسانه‌ها از یک هفته پیش عملیات پاکسازی ارتفاعات عرسال از تروریست‌ها را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی النشره، حزب‌الله لبنان از یک هفته پیش عملیات بزرگی را برای پاکسازی ارتفاعات عرسال به دور از چشم رسانه‌ها آغاز کرده و مسئولان این حزب بر عزم و اراده خود برای پاکسازی منطقه مذکور از تروریست‌ها در صورت تعلل دولت لبنان از عمل به وظیفه خود، تاکید کرد.

در همین راستا و پس از اظهارات سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که تاکید کرده بود "ساکنان البقاع، بعلبک و الهرمل هرگز اجازه نمی‌دهند یک تروریست در مناطق کوهستانی عرسال یا البقاع باقی بماند"، عشایر و ساکنان بعلبک و الهرمل نیز آمادگی خود را برای مشارکت در پاکسازی این مناطق اعلام کردند.

ساکنان شهرک‌های "بریتال" و "حورتعلا" ضمن اعلام آمادگی کامل خود برای جنگ با تروریست‌ها در پاسخ به سیدحسن نصرالله اعلام کردند: ما روح و جان خود را فدای تو می‌کنیم و کوچک و بزرگ به میدان مبارزه می‌آییم.

نشست‌ها و تحرکات عشایر و ساکنان البقاع در راستای بسیج عمومی است که به طور رسمی از سوی حزب‌الله اعلام نشده است.

نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد که مقاومت هرگز پس از جنگ قلمون اجازه نخواهد داد که ارتفاعات عرسال مقر تروریست‌ها باقی بماند.

وی افزود: ما مشکلی با ساکنان شهرک عرسال نداریم و از ورود ارتش به عرسال استقبال می‌کنیم. برخی لبنانی‌ها می‌خواهند مناطق کوهستانی عرسال خنجری در پشت مقاومت باشد و برای حمایت از تروریست‌ها و تکفیری‌ها در عرسال دست به حملات رسانه‌ای و تحریک مذهبی می‌زنند.

قاووق گفت: اسرائیل و برخی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار داعش و النصره هستند.

میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان نیز اعلام کرد: مساحت وسیعی که افراد مسلح در مناطق کوهستانی اطراف عرسال اشغال کرده‌اند خطری علیه لبنان است برای همین از دولت می‌خواهیم برای آزادسازی این مناطق تلاش کند.

انتهای پیام

کد N843348

وبگردی