آفتاب

مجازات سخت چین برای مقاماتی که در پرونده‌های قضایی مداخله می‌کنند

مجازات سخت چین برای مقاماتی که در پرونده‌های قضایی مداخله می‌کنند

دادستان ارشد چین مقام‌هایی را که تلاش می‌کنند تا در پرونده‌های قضایی مداخله کنند به سختی مجازات می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستانی عالی خلق چین اعلام کرد که از این به بعد پرونده‌های مربوط به مقام‌هایی که در روند قضایی مداخله می‌کنند، به صورت منظم افشا می‌کند، این جدیدترین اقدام از جانب دولت پکن برای ارتقای اجرای قانون و اعتمادسازی در دادگاه‌ها محسوب می‌شود.

اگر مداخله در این پرونده‌ها از بین برنده نظم یا اختلال در روند رسیدگی به پرونده باشد، مقام‌ها از این طریق اقدامات تنبیهی مجازات می‌شوند.

دادستان عالی خلق چین به نوع مجازات مجرمان اشاره‌ای نکرد.

حزب حاکم کمونیست چین سال گذشته میلادی نشستی کلیدی را برای بهبود اجرای قانون برگزار کرد که در آن درباره نگرانی‌های مربوط به افزایش ناآرامی‌های اجتماعی بحث شد.

خشم عمومی درپی مصادره زمین، فساد و آلودگی‌ هوا باعث درگیری‌های خشونت بار میان پلیس و سکنه در سال‌های اخیر شده است و حزب حاکم چین نگران برهم خوردن ثبات به دنبال برقراری و حفظ آرامش است.

فساد دستگاه قضا و یکسری سوء مدیریت‌ها در رسوایی‌های قضایی اعتماد به این سیستم را از بین برده است. دادگاه‌ها توسط حزب حاکم چین کنترل می‌شوند و به همین دلیل استقلال کامل ندارند و درباره اتهامات مربوط به پرونده‌های حساس و اشخاص عالی رتبه شامل مخالفان و مقام‌های فاسد نمی‌توانند با حزب حاکم وارد چالش شوند.

انتهای پیام

کد N843260

وبگردی