آفتاب

نخست‌وزیر لبنان فردا به ریاض می‌رود

نخست‌وزیر لبنان فردا به ریاض می‌رود

نخست‌وزیر لبنان فردا (سه‌شنبه) برای سفر یک روزه وارد ریاض پایتخت عربستان خواهد شد و در این سفر با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و دیگر مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این روزنامه عربستانی در گزارشی عنوان کرد: "تمام سلام"، نخست‌وزیر لبنان به نمایندگی از کشورش برای تشکر از هدیه عربستان به ارتش این کشور که تاکنون در چند مرحله وارد لبنان شده است و همچنین قدردانی از موضع‌گیری‌های این کشور در مورد مردم و کشور لبنان در تمامی سطوح فردا وارد ریاض خواهد شد.

سفیر عربستان در لبنان درباره این سفر گفت: این سفر "تمام سلام" که در شرایط سخت و تحولات پیچیده‌ منطقه انجام خواهد شد، نشان دهنده میزان اهمیت ادامه رایزنی‌ها میان دو کشور و تبادل نظرات به ویژه در مرحله کنونی منطقه است.

وی افزود: این سفر با تاکید سلمان بن عبدالعزیز، بر تقویت و ادامه روابط دوستانه دو کشور و حمایت عربستان از دولت لبنان تمامی نهادهای دولتی آن به ویژه نهاد ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

سفیر عربستان در لبنان در ادامه به موضع این کشور در تشویق گروه‌های سیاسی لبنان به تلاش برای سازش در انتخاب رئیس جمهور جدید در نزدیک‌ترین فرصت ممکن و نیز به جریان افتادن مذاکره داخلی و در اولویت قرار دادن منافع عالی کشور بر سایر منافع از طریق دور ساختن این کشور از تنش‌های منطقه ای و آرام کردن اوضاع داخلی و عدم توجه به موضوعات مورد اختلاف خارجی که ارتباط با لبنان ندارد، اشاره کرد.

در این سفر دیگر وزرای لبنان که تمام سلام را در این سفر همراهی خواهند کرد با همتایان عربستانی دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد و به این ترتیب فرصت برای تقویت ارتباطات دو وزارتخانه و حمایت از روابط نهادهای دولتی و تسهیل امور اتباع دو کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

کد N843243

وبگردی