آفتاب

لوپن موضع سیسی را در مبارزه با "افراط گری" ستود

لوپن موضع سیسی را در مبارزه با "افراط گری" ستود

رهبر راست‌های افراطی فرانسه در جریان سفر به قاهره از تلاش‌های رئیس جمهوری مصر برای مبارزه با "افراط گرایی" تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنان مارین لوپن، رهبر راست افراطی فرانسه در مدح عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری کنونی مصر در حالی صورت می‌گیرد که وی به سرکوب خونین اسلام‌گرایان متهم است.

در ژوئیه 2013، سیسی که رئیس ارتش بود دولت اسلام‌گرای محمد مرسی، رئیس جمهوری منتخب مصر را پس از اعتراضات گسترده سرنگون کرد.

پس از آن سرکوب حامیان مرسی آغاز شد و هزاران تن راهی زندان شدند و صدها تن کشته شدند. تحت رهبری سیسی، مصر بمباران هوایی علیه شبه نظامیان متعلق به تروریست‌های داعش در لیبی را ماه فوریه آغاز کرد.

لوپن در جمع خبرنگاران در قاهره گفت: سیسی یکی از رهبرانی است که واضح‌ترین پیام را علیه افراطگراها ارسال کرد، انتخاب جبهه ملی فرانسه روشن است: ما از کشورهایی که علیه بنیادگرایی مبارزه می‌کنند از جمله مصر حمایت می‌کنیم.

این رهبر راست افراطی فرانسه در ادامه مدعی شد که حزب اخوان المسلمین مرسی که در مصر ممنوعه است، ایدئولوژی مشابهی با داعش را در پیش گرفته بود.

لوپن در سفر خود با ابراهیم محلب، نخست وزیر مصر و احمد الطیب، شیخ الازهر دیدار کرد و الطیب نگرانی خود را از مواضع خصمانه جبهه ملی فرانسه در قبال اسلام و مسلمانان اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N843242

وبگردی