آفتاب

اعتراض پارلمان عراق به اظهارات وزیر خارجه امارات

اعتراض پارلمان عراق به اظهارات وزیر خارجه امارات

وزیر خارجه عراق از اظهارات همتای اماراتی خود در متهم کردن دولت سوریه و عراق به کمک برای گسترش تروریسم در منطقه ابراز تعجب کرد. این در حالی است که پارلمان عراق خواهان احضار سفیر امارات از بغداد شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات که دولت سوریه و عراق را به کمک جهت گسترش تروریسم در منطقه متهم کرده بود، گفت: ما از چنین اظهاراتی تعجب می‌کنیم.

وی افزود: حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق هیچ‌گاه در سیاست‌هایش درخصوص نیروهای مسلح تفاوتی قائل نمی‌شود. فعالیت نیروهای مسلح تنها براساس اصول ملی عراق و بدون توجه به طایفه یا مناطق خاص صورت می‌گیرد. همچنین مسوولان عراقی برخورد واحدی را با قومیت‌ها و پیروان مذاهب مختلف دارند.

وزیر خارجه عراق گفت: سخنان عبدالله بن زاید موجب تعجب من است به ویژه اینکه ما با هم مذاکرات مستقیم داریم و هیچ‌گونه مشکلی میان ما نیست. مسائل مبهمی وجود دارد که وی باید آن را روشن می‌کرد و علاوه بر این روابط عراق و امارات دارد بهتر می‌شود.

پیشتر وزیر خارجه امارات در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مسکو مدعی شده بود که "محاصره تروریسم و از بین بردن آن بدون شناسایی و ریشه کن کردن علل ظهور آن ممکن نیست و این عللی است که نظام دمشق و بغداد با سرکوب مردم خود و تفاوت قائل شدن میان شهروندان آن را به وجود آورده‌اند."

در همین راستا کمیته روابط خارجه در پارلمان عراق نیز در واکنش به این اظهارات خواهان احضار سفیر امارات در عراق برای ارائه توضیح درباره اظهارات عبدالله بن زاید شد.

خالد الاسدی، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق نیز گفت: چنین اظهاراتی به منزله مداخله در امور داخلی ماست و می‌تواند موجب ایجاد فتنه و دشمنی شود.

انتهای پیام

کد N843240

وبگردی