آفتاب

جمعیت پلنگ در خراسان‌شمالی رو به انقراض است

جمعیت پلنگ در خراسان‌شمالی رو به انقراض است

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تاکید کرد: جمعیت پلنگ در استان رو به انقراض است.

محمد تقدیسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه پلنگ یکی از گونه‌های باارزش حیوانی موجود در استان است، افزود: طی چندین سال اخیر آسیب‌های فراوانی به این گونه حیوانی وارد شده که یکی از دلایل این امر کاهش طعمه‌های این حیوان بوده است.

وی با بیان اینکه پلنگ به شدت از انسان هراس دارد و از سوی دیگر شب گرد است، خاطرنشان کرد: کاهش طعمه و فشار گرسنگی سبب شده تا وارد محدوده انسانی شود. متاسفانه انسان‌ها با بدترین شکل و با رویی عبوس از این مهمان پذیرایی می‌کنند. افزایش سلاح‌ها از دیگر مواردی است که این گونه حیوانی را تهدید می‌کند.

تقدیسی در ارتباط با یک قلاده پلنگی که طی چند روز گذشته به طرز فجیعی تلف شده است، ادامه داد: لاشه متلاشی شده این حیوان در منطقه شکار ممنوع شاه جهان و در منطقه "کمر سیره" پیدا شد که ظاهرا، این پلنگ، پلنگ جوانی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص دستگیری فرد متخلف ادامه دارد، اظهار کرد: این پلنگ در نزدیکی جامعه انسانی کشت نشده است و متاسفانه افرادی هستند که از کشتن چنین گونه‌های باارزشی افتخار می کنند و برای اینکه نشان دهند چه کار بزرگی انجام داده‌اند، دست به این اقدام می‌زنند.

انتهای پیام

کد N842987

وبگردی