آفتاب

نوبخت:تجمعات "اجازه نمیدهیم" غیرقانونی و غیرشرعی است/ماموریت وزیر کشور برای جلوگیری از اقدامات مشابه

نوبخت:تجمعات "اجازه نمیدهیم" غیرقانونی و غیرشرعی است/ماموریت وزیر کشور برای جلوگیری از اقدامات مشابه

جلسه هفتگی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه امروز در ساختمان کوثر برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین نوبخت در جلسه هفتگی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرآنلاین مبنی بر اینکه هفته گذشته با برگزاری تجمعاتی در اعتراض به مذاکرات هسته ای به رغم عدم صدور مجوز برای این تجمعات و لغو برنامه های مجوز دار از جمله سخنرانی علی مطهری در کرج مواجه بودیم. برنامه دولت برای مواجهه با این اقدامات غیرقانونی چیست" اظهار داشت: با وجود اینکه رهبری این امکان را فراهم کرد همه دیدگاه ها نظرات خود را بیان کنند و در همین راستا در دانشگاه ها گفت و شنودهای دو طرفه ایجاد شد و صدا و سیما به طور موسع این برنامه ها را پوشش داد؛ انتظار می رفت پیام کسانی که دلواپس هستند فرصت داشته باشند دغدغه هایشان که برای دولت محترم است را مطرح کنند که البته به طور کامل مطرح کرده اند.

وی تاکید کرد: با این وجود برگزاری این تجمعات غیرقانونی بود و اینها باید بدانند این کار علاوه بر اینکه غیرقانونی است  بر مبنای نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری خلاف شرع هم هست. انتظار می رود گفته ها و رفتار این افراد با هم منطبق باشد وقتی به شرع اعتقاد داریم باید کار غیر شرعی انجام ندهیم.

نوبخت همچنین درباره لغو سخنرانی مطهری در کرج نیز گفت: صرف نظر از اینکه ایشان شخصیت فهیم و دلسوز انقلاب هستتند به عنوان یک فرد عادی هم باید امکان طرح سخنان ایشان وجود داشته باشد همانطور که اگر فردی بخواهد مخالف سخن بگوید این حق هم از طرق قانونی برایشان فرهم است و هم شاهد بودیم به طور غیر قانونی حرف هایشان را مطرح کردند.  بنابراین برای ایشان هم باید این حق وجود داشته باشد که نظرات خود را بیان کند.

نوبخت تاکید کرد: همه استانداران و فرماندارن موظف اند در راستای صیانت از ازادی بیان سخنرانان تلاش کنند و فرصت ایجاد کنند در راستای بیان آزاد همه نظرات. در همین راستا از وزیر کشور هم این انتظار می رود و ایشان نهایت تلاش خود را دارد ساز و کارهایی را فراهم کنند تا این موارد تکرار نشود.

به گزارش خبرآنلاین نوبخت در ابتدای این جلسه به تشریح عملکرد وزارت صنعت و معدن و تجارت در زمینه اجرای سیاست های مقاوتی پرداخت. وی تاکید کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی دولت بر آن است که 6هزار میلیارد تومان در  سال 94 از اعتبارات جاری صرفه جویی کنیم و به  اعتبارات عمرانی بیفزایم.

وی افزود: در همین رابطه وزارت صنعت و معدن و تجارت توانسته در راستای افزایش تولید در بخش صنعت و در قست فولاد خام 7.4 درصد، محصولات فولادی 2.3 درصد و خودروهای سواری 55.9 درصد افزایش داشت و در صادرات همین بخش نیز  27 هزار خودرو صادر شد و رشد 190 درصدی داشت.

وی ادامه داد: واردات در این بخش نیز روند کاهند داشته است. از جمله برای مواد اولیه یک درصد و مواد مصرفی سی درصد کاهش واردات داشته ایم. واردات مواد غیرنفتی به  26.9 میلیارد دلار رسید و صادرات فرآورده های پتروشیمی هم رشد 32 درصدی داشته است.

نوبخت افزود:  وزارت صنعت برای اینکه بتواند در سال 94 شش هزار میلیارد صرفه جویی کند قرار است خرید خودروهای سواری داخلی را حداکثر به میزان 50 درصد از مبالغ فروش خودروهاهای اسقاطی را مجوز بدهد. همینطور هزینه سفر و ماموریت خارجی حداقل به میزان 50 درصد عملکرد سال قبل؛هزینه های مربوط به مامویرت ها و سفرهای داخلی به میزان 40 درصد عمبکرد سال قبل،هزینه های برگزاری هرگونه همایش و گردهمایی به میزان 80 درصد عملکرد سال قبل و هزینه های مواد مصرفی در ادارات به میزان 30 درصد عملکرد قبل صرفه جویی شود.

 

29214

 

 

 

 

 

 

 

کد N842859

وبگردی