آفتاب
عضو کمیسیون صنایع و معادن:

برای احیای تولید، هدفمندی یارانه‌ها باید به طور کامل اجرا شود

برای احیای تولید، هدفمندی یارانه‌ها باید به طور کامل اجرا شود

به گفته یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به دلیل حمایت نشدن بخش تولید و صنعت کشور و اجرای ناقص قانون هدفمندسازی یارانه‌ها امروز مردم مجبور به پرداخت هزینه مصرف بالای کالاهای ایرانی از جمله خودرو هستند.

حسین فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: به دلیل اجرا نشدن هم زمان همه بخش‌های قانون هدفمندسازی یارانه‌ها امروز مردم مجبور به پرداخت هزینه سوخت خودروهای پرمصرف داخلی هستند.

نماینده مردم شهر بابک خواستار اجرای کامل قانون هدفمندسازی یارانه‌ها شد و تاکید کرد: اگر قانون هدفمندی به صورت کامل اجرا شود بکارگیری فناوری‌ها و تجهیزات مدرن و به‌روز در بنگاه‌های کوچک و بزرگ دولتی و خصوصی همچنان کان لم یکن باقی می‌ماند.

وی اصلاح ساختارهای فناوری و تجهیزات صنعتی و معدنی را نیازمند سرمایه‌گذاری دانست و اظهار کرد: تا بخش‌های حمایتی از شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر بخش‌های دولت به وجود نیاید، مردم همچنان مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از کالاهای ایرانی خواهند بود و این به ضرر تولیدکنندگان و نظام اقتصادی کشور است؛ چرا که کالاهای مشابه خارجی به سرعت گوی سبقت را از رقبای ایرانی می‌ربایند.

فتاحی پرداخت هزینه اصلاح نشدن فرآیندهای تولیدی از جیب مردم را ظلم دانست و افزود:‌ دستگاه‌های اجرایی طبق قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر باید به وظایفشان در حمایت همزمان از بخش‌های تولید و مصرف اقدام کنند تا بتوان اقتصاد درهم تنیده کشور را سامان داد.

انتهای پیام

کد N842822

وبگردی