آفتاب
جوکار در گفت‌وگو با ایسنا،

دولت عربستان به جای تجاوز به یمن، امنیت کشورش را تامین کند

دولت عربستان به جای تجاوز به یمن، امنیت کشورش را تامین کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت عربستان به جای تجاوز به کشورها باید امنیت داخلی‌اش را تامین کند، گفت که رژیم آل‌سعود به دنبال استفاده از حرکات تروریستی در داخل کشورش برای افزایش سرکوب در داخل عربستان است.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به انفجار اخیر در مسجد شیعیان عربستان، گفت: دولت عربستان نمی‌تواند مسائل داخلی خود را مدیریت کند. امروز در عربستان شیعیان مورد تهاجم قرار می‌گیرند آن هم بدان دلیل که حکومت عربستان بین شهروندان‌شان تفاوت قائل می‌شود و در نهایت شیعیان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وی افزود: دولت عربستان قبل از آنکه تجاوز به کشورها را دنبال کند بهتر است امنیت داخلی برای شهروندان‌شان تامین کند تا شاهد کشتار و جنایات بی‌رحمانه در داخل عربستان نباشیم. اینکه این حمله توسط داعش و یا دولت آل‌سعود رخ داده باشد اتفاقی است که در هر دو صورت محکوم است.

رییس کمیته بسیج کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت آل‌سعود نگاه تبعیض‌آمیز به شهروندانش نداشته باشد قطعا شاهد بروز چنین فجایع و انفجار در مسجد و شهادت نمازگزاران نخواهیم بود.

جوکار ادامه داد: این احتمال وجود دارد که دولت عربستان یا بخشی از حاکمیت این کشور با طراحی چنین حملاتی به دنبال بهانه برای ادامه حملات به یمن و افزایش سرکوب داخل باشند چون پیش از حمله به یمن شاهد چنین انفجاراتی در داخل عربستان نبودیم و مردم این کشور در کمال آرامش زندگی می‌کردند.

وی در پایان گفت: بعد از حمله عربستان به یمن شاهد اقدامات تروریستی در عربستان بودیم. اگر این پازل‌ها را کنار هم بچینیم به یک معادله‌ای می‌رسیم که نتیجه آن نقش دولت عربستان یا بخشی از حاکمیت در بروز چنین جنایاتی است.

انتهای پیام

کد N842717

وبگردی