آفتاب
پائولو جنتولینی:

تحریم های اروپا علیه روسیه به اقتصاد ایتالیا ضربه زده است

تحریم های اروپا علیه روسیه به اقتصاد ایتالیا ضربه زده است

وزیر امور خارجه ایتالیا اظهار داشت تحریم های اعمال شده علیه روسیه توسط اتحادیه اروپا که از سوی رم نیز حمایت شد، در حال ضربه زدن به اقتصاد این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پائولو جنتیلونی در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس روسیه اظهار داشت: تحریم ها به طور برابر به کسانی که آن را اعمال کرده اند و کسانی که علیه آنها این تحریم ها اعمال شده آسیب می زند. وی افزود: به طور طبیعی اقتصاد ایتالیا از تحریم ها آسیب دیده اما ضروری است تا تحریم ها را از نظر اهمیت سیاسی اش در نظر بگیریم و نه فقط از لحاظ تبعات اقتصادی آن.

وزیر خارجه ایتالیا در عین حال بر ماهیت برگشت پذیر تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه تاکید کرد و افزود: بلافاصله پس از آنکه توافقنامه مینسک به طور کامل اجرایی شود، اتحادیه اروپا آماده است تا در خصوص رژیم های محدود کننده بازنگری کند.

بر این اساس اتحادیه اروپا سال گذشته و به دلیل اعمال تحریم ها علیه مسکو، پروژه خط لوله گازرسانی ساوث استریم را از دست داد که در آن شرکت انی ایتالیا شریک شرکت گازپروم روسیه بود.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین خاطرنشان کرد که محور گفتگوهایش با مقامات روسی، تحولات اوکراین، اوضاع در لیبی و سوریه و همچنین مذاکرات در جریان با ایران بر سر توافق نهایی هسته ای است. وی روسیه را کشوری مهم توصیف کرد که می تواند نقشی تعیین کننده در حل هر یک از مسائل مطرح شده بازی کند.

 

کد N842539

وبگردی