آفتاب
هندوستان تایمز خبر داد:

سفر مودی به سرزمین های اشغالی در ماه نوامبر

سفر مودی به سرزمین های اشغالی در ماه نوامبر

نارندی مودی نخست وزیر هند با اتخاذ یک تصمیم حساس سیاسی قصد دارد به اولین نخست وزیری در این کشور تبدیل شود که از سرزمین های اشغالی فلسطین بازدید می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هندوستان تایمز، سوشما سواراج وزیر امور خارجی هند اعلام کرد که نخست وزیر این کشور در تصمیمی که می تواند متحدان عرب دهلی نو را خشمگین سازد، به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کرده و با مقامات متحد نظامی خود گفت و گو کند.

 با این حال سواراج تاکید کرده است که دیدار مودی از سرزمین های اشغالی تاثیری بر سیاست دهلی نو در حمایت از آرمان فلسطین نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد که سفر مودی به سرزمین های اشغالی در سال جاری میلادی انجام خواهد شد. بر این اساس مودی در این سفر به سرزمین های اشغالی، سرزمین های فلسطینی و اردن سفر خواهد کرد.

هندوستان تایمز نوشته است که احتمالا سفر مودی به سرزمین های اشغالی در ماه نوامبر و همزمان با برگزاری اجلاس سران G-20 در ترکیه انجام خواهد شد. به نوشته این روزنامه مودی قرار است از سرزمین های فلسطینی و مصر نیز دیدار کند.

سواراج که در نشستی خبری به مناسبت اولین سالگرد دولت حزب ملی گرای هند سخن می گفت، همچنین تاکید کرد که دهلی نو تحت فشار و سایه ترور با پاکستان گفتگو نخواهد کرد. وی افزود که در جریان سفر ماه جاری ناراندی مودی نخست وزیر هند به بنگلادش نیز موضوع تقسیم آب رودخانه تیستا بر روی میز مذاکره قرار ندارد.

گفتنی است آریل شارون نخستین نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که در سال 2003 از هند بازدید کرد.در صورت سفر مودی به تل آویو، وی اولین نخست وزیر هند خواهد بود که از سرزمین های اشغالی دیدن می کند.

 

کد N842522

وبگردی