آفتاب

ولایتی: حفظ قدرت بازدارندگی رگ حیاطی ما است

ولایتی: حفظ قدرت بازدارندگی رگ حیاطی ما است

رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع گفت: ما آنچه را برای دفاع از خود لازم بدانیم قطعا به کار خواهیم برد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یک شنبه شب با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "متن حاشیه" به تشریح مسائل روز منطقه، مواجع جمهوری اسلامی در قبال این تحولات و مذاکرات ایران با ۱+۵ پرداخت.

وی در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا برای نظارت بر تاسیسات نظامی ایران، خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم در خصوص امکانات دفاعی خود از آمریکا کمک بگیریم. ما آنچه برای دفاع از خود لازم بدانیم انجام خواهیم داد.

ولایتی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا حتی اجازه بازدید از مراکز نظامی را هم نمی‌دهند چه برسد به اینکه آنها بخواهند برای ما در مورد نوع تسلیحات نظامی تعیین تکلیف کنند. تصور کنید که در آینده اگر موشک ما به اسراییل برسد عیب دارد ولی اگر موشک آنها به ما برسد بدون اشکال است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به این سوال مجری برنامه که چرا ما اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را نمی‌دهیم؟ گفت: زیرا این رگ حیاتی ما است. یعنی انقدر مردم، دولت، پاسداران و ارتشی‌های ما زحمت کشیدند و به خود کفایی رسیدند تا بتوانند از این کشور دفاع کنند بنابراین حفظ قدرت بازدارندگی ایران با امکانات دفاعی کافی رگ حیاطی ما است.

وی تاکید کرد: بازرسی از تاسیات نظامی می‌تواند مضراتی را متوجه ما کند. هر چند آنها روی موضع خود ایستاده‌اند ولی ما هم بر روی موضع‌مان ایستاده‌ایم.

ولایتی در پاسخ به این سوال که اگر با طرف مقابل بر سر بازدید از مراکز نظامی‌مان به توافق نرسیم چه خواهد شد تاکید کرد: هر اتفاقی می‌خواهد بیفتد. آنچه مسلم است این که ما می‌خواهیم انرژی صلح آمیز داشته باشیم و با مجامع بین المللی هم در تعامل باشیم ولی اینطور نیست که از منافع حیاطی خود بگذریم، به این خاطر که آمریکایی‌ها خوشنود نیستند که ما موشک بالستیک داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N842490

وبگردی