آفتاب

مجید فراهانی: نمونه حزب ندای ایرانیان نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورها نیز نایاب است

مجید فراهانی: نمونه حزب ندای ایرانیان نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورها نیز نایاب است

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: نمونه حزب ندای ایرانیان نه تنها در تاریخ کشور ما بلکه در دیگر کشورها بسیار نایاب است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجید فراهانی در جلسه شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: همه ما برای اصلاح وضعیت جامعه دغدغه‌هایی را در ذهن داریم. به هر ترتیب در عرصه‌های مختلف مشکلاتی وجود دارد و بین آنچه باید باشد و آنچه هست خلایی مشاهده می‌شود.

وی افزود: تحزب و حزبی شدن راهکاری برای جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌هایی است که ما به شکل فردی داریم اما تلاش می‌کنیم در یک گروه همفکر آن نظرات و دغدغه‌ها را دنبال کنیم.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با مورد توجه قرار دادن شکل گیری تشکل متبوعش خاطرنشان کرد: حزب ندای ایرانیان با معدل سنی پایین و ویژگی جوان و پر انرژی بودن تشکیل شد و این جوان‌گرایی فرصت‌های زیادی را در اختیار ما می‌گذارد.

وی افزود: ما علی رغم جوان بودن قائل به میانه روی و دوری از افراط و تندروی هستیم و می‌توانم بگویم مثل حزب ندای ایرانیان نه تنها در تاریخ کشور ما بلکه در دیگر کشورها بسیار نایاب است.

فراهانی با بیان اینکه ما در این راستا اصلاح جامعه را به توسعه کشور متصل می‌دانیم خاطرنشان کرد: حزب و مجموعه‌ای در کشور موفق می‌شود که توسعه پایدار را محور خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر فضای شعارهای تند، افراطی و عصبانیت‌های زودگذر سیاسی نیست تاکید کرد: امروز فضا، فضای توسعه و پیشرفت و برون کردن گریبان جامعه از دیو تورم و توسعه‌نیافتگی است.

فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود توجه حزب ندای ایرانیان به محوریت اصلاحات و شخص آقای خاتمی در چارچوب قانون اساسی را با اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: ما ایده‌ها و مبانی اصلاح‌طلبانه را دنبال می‌کنیم و معتقدیم با حاکمیت اخلاق است که می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

وی ادامه داد:‌ کشور ما در وضعیت فعلی در حال گذر از یک گردنه خطرناک است که منافع ملی ما را مستقیما تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در این راستا توسعه کشور امروز در گرو تعاملات بین المللی کشور قرار گرفته و بسیاری از مشکلات موجود به واسطه فضای محدود و ایزوله‌ای است که بخشی از آن به وجود یک دولت نابخرد در 8 سال گذشته برمی‌گردد.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه مثلث صهیونیست‌ها، عربستان سعودی و محافظه‌کاران تندروی آمریکا تلاش می‌کنند تا از شکل گرفتن یک ایران صلح‌طلب و قدرتمند جلوگیری کنند گفت: جای تاسف است که عده‌ای در داخل، هم راستای این مثلث شوم تلاش می‌کنند در این برهه حساس تاریخی مهم‌ترین تلاش‌های کشور را به شکست بکشانند.

فراهانی اضافه کرد: امروز کسانی که دلواپس مذاکرات هستند، دلواپس اختلاس‌های متعدد در کشور نبودند. آن‌ها همچنین برای تورم بالای 40 درصد دلواپسی نداشتند و همچنین نگران آمار بالای جوان بیکار و فسادهای اجتماعی و اخلاقی که از رهگذر توسعه نیافتگی در کشور به وجود آمد نیز نبودند.

وی گفت: این دلواپسان همواره جلوتر از رهبر معظم انقلاب که از تیم هسته‌ای و مذاکرات، در حالی که تیم در حال مذاکره است دفاع کرده‌اند حرکت کرده‌اند و تلاش می کنند زیر پای تیم مذاکره کننده را خالی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خودسازی داخلی و آموزش‌های داخلی،‌ تشکیلاتی،‌ فکری،‌ سیاسی از جمله اولویت‌های حزب ندای ایرانیان است و در این راستا در مرداد ماه اردوی تشکیلاتی حزب با محوریت آموزش برگزار خواهد شد.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان افزود: توجه به دانشگاه‌ها از دیگر اولویت‌های ماست و شاخه جوانان حزب باید بتواند با تشکیل هسته‌های دانشجویی در فضای دانشگاه‌های مختلف هسته‌ دانشجویی را شکل دهد.

فراهانی همچنین گفت: با همراهی سایر جوانان اصلاح طلب تشکیل پارلمان دانشجویی را مدنظر قرار داده‌ایم و این موضوع در دستور کار ما قرار گرفته است.

در پایان این نشست نماینده شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان میثاق‌نامه‌ای که به مناسبت بازگشت شهیدان غواص به ایران از سوی این تشکل تنظیم شده بود را قرائت کرد.

انتهای پیام

کد N842446

وبگردی