آفتاب

نیروی دریایی میانمار مانع ورود خبرنگاران به جزیره محل اسکان مهاجران روهینجا شد

نیروی دریایی میانمار مانع ورود خبرنگاران به جزیره محل اسکان مهاجران روهینجا شد

نیروی دریایی میانمار امروز(یکشنبه) مانع نزدیک شدن خبرنگاران به جزیره دور افتاده محل نگهداری بیش از 700 تن از مهاجران آواره قوم مسلمان روهینجا که چند روز پیش در دریا نجات پیدا کردند، شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمانی که مقامات میانمار اعلام کردند727 مهاجر قوم روهینجا شامل 74 زن و 45 کودک در قایقی در نزدیکی سواحل این کشور پیدا شده و به جیره "تامی هلا" منتقل شدند، خبرنگاران تلاش داشته‌اند که به این جزیره بیایند.

این افراد بخشی از موج اخیر آوارگان آزاردیده قوم روهینجا و آوارگان بنگلادشی هستند که به طور دسته جمعی از آزار و اذیت‌هایی که علیه آنها اعمال شده گریخته‌اند.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد، خبرنگارانی که تلاش کردند تا با قایق‌های کوچک به جزیره تامی هلا بروند توسط قایق‌های گشت‌زنی نیروی دریایی میانمار بازگردانده شده و به آنها دستور داده شد که هرگونه فیلمی را از حافظه‌های تجهیزاتشان پاک کنند.

عده‌ای از خبرنگاران بازگشته گفتند که نیروهای دریایی میانمار به آنها دستور دادند تعهدنامه‌هایی مبنی بر این که هرگز دوباره چنین سفری انجام ندهند را امضا کنند.

انتهای پیام

کد N842416

وبگردی