آفتاب

عربستان اجساد شهدای حادثه تروریستی الدمام را به خانواده‌هایشان تحویل نداده است

عربستان اجساد شهدای حادثه تروریستی الدمام را به خانواده‌هایشان تحویل نداده است

عربستان به بهانه "تکمیل تحقیقات برای روشن شدن ابعاد پنهان انفجار الدمام" از تحویل اجساد قربانیان حادثه برای تشییع پیکرشان به خانواده‌های آنها خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، به نقل از روزنامه الحیاة چاپ لندن، منابع عربستانی تاکید کردند، مقامات این کشور تاکنون از تحویل اجساد قربانیان حادثه تروریستی روز جمعه مسجد امام حسین در منطقه الدمام به بهانه "تکمیل تحقیقات گسترده برای روشن شدن ابعاد پنهان موضوع" خودداری کرده‌اند.

این روزنامه در ادامه برای توجیه این اقدام مقامات عربستانی دلیل این کار را به پایان نرسیدن کار شناسایی اجساد متلاشی حادثه به ویژه جداسازی جسد یکی از شهدای حادثه از جسد عامل انتحاری و نیاز به انجام آزمایش دی ان ای اعلام کرد.

این روزنامه به نقل از یک منبع امنیتی نوشت:‌ ساکنان الدمام به دلیل عدم تعیین هویت برخی از اجساد، هنوز اجساد قربانیان را تحویل نگرفته‌اند.

این منبع امنیت توضیح نداد چرا هنوز اجساد قربانیانی که مردم آنها را می‌شناسند تحویل داده نشده‌اند.

برخی از کارشناسان این ممانعت عربستان در تحویل اجساد قربانیان انفجار الدمام را به دلیل نگرانی آنان از تکرار مراسم باشکوه تشییع اجساد قربانیان انفجار القطیف و مشارکت ده‌ها هزار نفر در این تشییع می‌دانند.

منطقه القطیف در شرق عربستان شاهد برگزاری مراسم تشییع بی‌سابقه‌ای برای قربانیان عملیات انتحاری مسجد امام علی بود. با وجود آنکه پلیس عربستان ساکنان منطقه الاحسا را از حضور در این تشییع منع کرده و اینترنت هم با هدف عدم پوشش مستقیم مراسم قطع شده بود،‌ اما مراسم باشکوهی برگزار شد و شرکت کنندگان با محکوم کردن این حادثه تروریستی مقامات عربستان را که در طول سال‌ها دست چهره‌های مذهبی را برای ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای باز گذاشته‌اند، مسئول این حادثه دانستند.

همچنین شرکت کنندگان شعارهایی در رد ذلت و فشار قدرت‌های سیاسی و تاکید بر لزوم مقابله با تروریسم سر دادند.

انتهای پیام

کد N842174

وبگردی