آفتاب

احمدی‌مقدم: امروز بصیرت کلید اساسی انتظار است

احمدی‌مقدم: امروز بصیرت کلید اساسی انتظار است

فرمانده سابق نیروی انتظامی گفت: اگر ما می خواهیم که فراهم کننده و زمینه ساز حضور حضرت مهدی (عج ) باشیم باید بر روی عناصر مشترک از نظر علمی و عملی کار کنیم و رسیدن به این نقطه نظرات مشترک در بین علما راحت تر به دست می‌آید.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌ احمدی‌مقدم در یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع «فرهنگ و تمدن زمینه ساز راهبردها و راهکارها»،‌ با گرامیداشت نیمه شعبان و نهضت پانزده خرداد اظهار کرد: فرهنگ می‌تواند مجموعه آداب، سنن، علوم و دانش و ارزش‌ها،‌ هنجارها و همه یافته های جامعه بشری که از طریق یادگیری آموخته و به نسل بعدی انتقال می‌دهد، باشد. فرهنگ حدفاصل بین انسان و حیوان است.

وی ادامه داد: فرهنگ هویت جامعه و شناسنامه هر گروهی است. اصول و ارزش‌ها از عناصر حقیقی هر فرهنگی نشات می گیرند. تفاوت فرهنگ ها در اسلام مورد پذیرش است و عیب نیست بلکه تمایز فرهنگ‌ها عجیب است.

فرمانده سابق نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: امروز جهانی شدن در سه حوزه سیاست،‌ اقتصاد و فرهنگ است و من در مورد سوم اشاره می کنم که این فرهنگ توسط قدرتمندان پیگیری می‌شود. ما مخالفتی با جهانی شدن فرهنگ نداریم. زیرا فرهنگ مهدوی به دنبال ایجاد فرهنگ جهانی است اما با فرهنگ لیبرالیسم مخالفیم. در جامعه امروز اخلاق به یک اصل اعتباری تبدیل شده است و خون ریزی و کشت و کشتار و همجنس بازی از اصول فرهنگی محسوب می‌شوند که ما با این مسأله مشکل داریم.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: هوشمندی،‌ تقوا و حیات طیبه از اصول اسلام است و وجه تمایز اعتقادی میان فرهنگ اسلام و لیبرالیسم است. اگرچه غربی‌ها معتقدند که فرهنگ‌سازی باید صورت بگیرد، اما در این بین نباید عدالت و اقتدار از قلم بیفتد زیرا به فرموده علی (ع) امنیت و عدالت نیاز دائمی مردم است. سه نیاز دائمی، امنیت،‌ عدالت و رفاه است. امنیت و عدالت مقدمه آبادانی و رفاه است. در گذشته غرب فقط به دو موضوع امنیت و عدالت توجه می‌کرد و به رفاه اهمیتی نمی داد. اکنون آن‌ها به این حرف حضرت علی (ع) که در 1400 سال پیش عنوان شده رسیده اند که هر سه اینها باید در کنار همدیگر باشند.

وی بیان کرد:‌ امروز قدرت‌ها در دنیا به کار گرفته شدند تا به مظلومان جهان و جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند لذا برای از بین بردن این مسأله باید سه عنصر شناخت موقعیت کنونی، شناخت هدف در مسیر و توافق بهره ببریم. عدالت خواهی در وجود هر انسانی وجود دارد ولی اگر به ظلم آغشته شده باشد دیگر به آن دست نخواهد یافت.

احمدی‌مقدم اظهار کرد: ما باید دشمنان و منافقان را بشناسیم تا بتوانیم به آن هدف مشترکی که مدنظرمان است برسیم. امروز بصیرت یک کلید اساسی انتظار است. تجزیه کشورهای اسلامی بر اساس مذاهب از خواسته های غرب است که باید جلوی آن بایستیم.

وی گفت: اگر ما می‌خواهیم که فراهم کننده و زمینه ساز حضور حضرت مهدی (عج ) باشیم باید بر روی عناصر مشترک از نظر علمی و عملی کار کنیم و رسیدن به این نقطه نظرات مشترک در بین علما راحت تر به دست می آید.

انتهای پیام

کد N842171

وبگردی