آفتاب
عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با مهر مطرح کرد:

تعبیر امام خمینی از استکبار/ راهبرد امام تعامل بود نه عقب نشینی

تعبیر امام خمینی از استکبار/ راهبرد امام تعامل بود نه عقب نشینی

عضو جامعه روحانیت با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت امام(ره) در مقابل استکبار قاطعیت ایشان بود گفت: امام اصل تعامل با دنیا را نفی نمی کردند اما هیچ گاه عقب نشینی نکردند و کوتاه نیامدند.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان وزارت دفاع با امام (ره) در دوران جنگ اظهار کرد: من در آن زمان مسئول عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بودم، آن دوران، دوران سختی بود و همه امکانات را به صدام داده بودند و ما محدودیت های زیادی داشتیم.

وی افزود: امام(ره) در آن دیدار فرمودند باور کنید که می توانید و اگر این باور در شما ایجاد شود قطعا خواهید توانست با تکیه بر امکانات فکری و فنی و سایر امکانات، در مقابل دشمن بایستید.

ابراهیمی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز امروز عبارات گوناگونی همانند سخن امام (ره) را بیان می کنند، یعنی درون نگری و تکیه بر امکانات خود و در سخنان اخیرشان هم تاکید کردند که کلید گشایش محدودیت ها، تولید و توجه بر ظرفیت های داخلی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: بنابراین حضرت امام (ره) خطی را که به ما دادند، واقعا برای شرایط امروز ما کاربرد دارد و خوشبختانه رهبر معظم انقلاب همان جریان فکری و اندیشه های ناب امام (ره) را تعقیب می کنند.

وی ادامه داد: من فکر می کنم برای تکیه بر امکانات خودمان و تلاش در راستای توسعه داخلی و توجه بر مقدورات مردمی و بومی، می توانیم مشکلات خود را به نحو احسن حل کنیم؛ لذا تبعیت ازمنویات مقام معظم رهبری که در راستای اندیشه های امام (ره) است راهگشای همه مشکلات خواهد بود.

ابراهیمی با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) از استکبار، گفت: امام(ره) فرمودند که مستکبرین حال آن حیوان را دارند که اگر به آن حمله کنی، عقب می نشیند اما اگر از آن بترسی و فرار کنی به تو حمله می کند؛ البته امام(ره) نفرمودند آن کدام حیوان است اما بعدها معلوم شد منظور امام (ره) از آن حیوان، سگ بوده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه واقعیت این است که روح استکبار همین طبیعت و خوی را دارد، اظهار کرد: اگر با قدرت در مقابل استکبار بایستی، عقب نشینی می کند، اما اگر فرار کنی تهدیدت می کند و به تو حمله ور می شود.

وی با اشاره به بهانه جویی های غربی ها در مذاکرات هسته ای خاطرنشان کرد: آنها ابتدا حاضر شدند همه تحریم ها را بردارند اما سپس طمع کردند و گفتند که می خواهیم از پادگان ها و مراکز نظامی شما بازرسی کنیم و از طرفی بازجویی از دانشمندان هسته ای را خواستار شدند.

ابراهیمی ادامه داد: این امر به دلیل آن است که ترحم بر پلنگ تیزدندان، ستم کاری بود بر گوسفندان؛ یعنی ما اگر بخواهیم امت اسلامی حفظ شود و در آرمان هایمان موفق باشیم، نباید نسبت به رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بی توجهی کنی.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: یکی از دلایل موفقیت امام (ره) در مقابل استکبار قاطعیت ایشان بود و توفیقات امروز رهبر معظم انقلاب هم، پیروی از همین مشی است.

وی تاکید کرد: ما هر کجا به رهنمودهای رهبری عمل کردیم، موفق بودیم و تیم هسته ای هم باید به سخنان رهبر انقلاب توجه کند و دچار اشتباه نشود. امام (ره) اصل تعامل با دنیا را نفی نمی کردند اما اینکه بخواهیم از آرمان هایمان کوتاه بیاییم خلاف نظر امام (ره) است.

ابراهیمی تصریح کرد: اینکه با کشورهای مختلف دنیا چه شرق و چه غرب تعامل داشته باشیم، یک امر معقول است اما امام (ره) هیچ گاه کوتاه نیامدند. تعامل با سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی و همسایه از راهبردهای انقلاب بوده است اما در مورد استکبار همواره در منویات امام (ره) و رهبری بر قاطعیت و مقاومت تاکید شده است.

کد N841997

وبگردی