آفتاب

انصار الله کنترل یک شهر مهم و نفت خیز را به دست گرفت

انصار الله کنترل یک شهر مهم و نفت خیز را به دست گرفت

واحد مرکزی خبر نوشت:

اعضای گروه انصارالله پس از درگیری های شدید با نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن وارد شهر الصعید در استان نفت خیز شبوه شدند و این شهر را تحت کنترل خود درآوردند.

منابع محلی گزارش دادند درگیری های شدید بین افراد مسلح وابسته به انصار الله و نیروهای طرفدار منصور هادی در اطراف شهر الصعید در جنوب شرق یمن از چند هفته پیش آغاز شد و گروه انصار الله دیروز توانست وارد این شهر شود.
منابع محلی علل اصلی شکست نیروهای طرفدار منصور هادی و تسلط گروه انصار الله بر شهرهای الصعید و عتق مرکز استان شبوه را کمبود شدید سلاح ، مهمات و تجهیزات نظامی این نیروها عنوان کردند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی ، یک منبع آگاه در نیروهای طرفدار منصور هادی گفت با وجود درخواست های مکرر از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان برای ارسال سلاح و مهمات ، همه تلاش های ما بیهوده ماند و در هفته های گذشته هیچ سلاحی در اختیار ما قرار نگرفت.
منبع آگاه یکی دیگر از علل شکست نیروهای طرفدار منصور هادی در جبهه الصعید را خیانت های برخی از این نیروها عنوان و تاکید کرد برخی از نیروهای وابسته به منصور هادی اجازه دادند گروه انصار الله به راحتی وارد این شهر شوند .
منابع محلی افزودند اعضای گروه انصار الله پس از ورود به شهر الصعید دو خانه شیخ صالح بن فرید العولقی فرمانده نیروهای طرفدار منصور هادی در استان شبوه را منفجر کردند.

52310

کد N841906

وبگردی