آفتاب

آمریکا، سری اول موشک‌های ضدزرهی پیشرفته را به عراق تحویل داد

آمریکا، سری اول موشک‌های ضدزرهی پیشرفته را به عراق تحویل داد

یک مسوول عالی رتبه عراقی اعلام کرد که بغداد 1000 فروند موشک ضدزرهی پیشرفته را برای رویارویی با هرگونه حملات انتحاری داعش از آمریکا تحویل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یک مسوول عالی رتبه عراقی تاکید کرد که بغداد سری اول موشک‌های ضدزرهی پیشرفته را که تعداد کل آن به 3000 فروند موشک می‌رسد دریافت کرده است و آمریکایی‌ها در واقع پس از تحولات میدانی اخیر در عراق به ویژه سقوط شهر رمادی به ارسال موشک‌ها برای بغداد سرعت بخشیده‌اند.

این منبع اعلام کرد: براساس توافق میان واشنگتن و بغداد قرار بود این موشک‌ها طی ماه ژوئن به عراق برسد اما سری اول آن که شامل 1000 فروند موشک می‌شود به دست وزارت دفاع عراق رسیده است.

این مسوول افزود: تعداد این موشک‌ها 3000 فروند است که 1000 فروند موشک برای پیشمرگ‌ها و 2000 فروند موشک دیگر نیز برای وزارت دفاع عراق است.

یکی از مسوولان پلیس عراق نیز اعلام کرد نیروهای عراقی که به سامانه موشکی جدید مجهز شده‌اند توانستند مانع حملات داعش با کامیون‌های بمب‌گذاری شده شوند.

آمریکا پس از سقوط شهر رمادی اعلام کرد که حدود 2000 فروند موشک ضدزرهی از نوع «تی 4» سوئدی را برای کمک به نیروهای عراقی جهت مقابله با حملات انتحاری داعش فرستاده است.

در همین راستا یک مسوول عالی رتبه عراقی که در سفر اخیر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به روسیه وی را همراهی کرده است، گفت: روس‌ها در جریان این سفر آمادگی خود را برای مجهز کردن عراق به هلیکوپترهای جدید اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N841894

وبگردی