آفتاب

مقداد: ترکیه در حوادث تروریستی شهر إدلب و جسرالشغور از تروریست‌ها حمایت کرد

مقداد: ترکیه در حوادث تروریستی شهر إدلب و جسرالشغور از تروریست‌ها حمایت کرد

معاون وزیر خارجه سوریه با استناد به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه حریت تاکید کرد: رژیم خونخواه ترکیه از تروریسم حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مقاله‌ای در روزنامه لبنانی البناء با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان در گفتگو با روزنامه حریت این کشور و اعلام حمایت دولت وی از گروه‌های تروریستی سوریه در کنار کشورهایی چون عربستان و قطر نوشت: اگر کمک‌های ترکیه از گروه‌های تروریستی نبود آنان در استان إدلب به این پیروزی‌ها دست نمی‌یافتند.

فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه نیز اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که از منابع معتبر در ترکیه به دست ما رسیده دولت آنکارا و دستگاه اطلاعاتی این کشور بیش از 1000 کامیون حامل اسلحه و ابزار جنگ و قتل عام برای تروریست‌ها، جانیان و مزدورانی که در سوریه حضور دارند، ارسال کرده است.

مقداد تاکید کرد: اظهارات وزیر خارجه ترکیه درباره آموزش و آمادگی افراد مسلح در خاک این کشور که با همکاری سایر کشورهای حامی تروریست‌ها و با هدف حمایت هوایی و ایجاد مناطق حائل و پرواز ممنوع در سوریه صورت می‌گیرد، موید این مساله است.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: با این حال اردوغان از هیچ احترام و جایگاه منطقه‌ای و بین المللی برخوردار نیست و هر روز از احترام وی در میان مردم کشورش کاسته می‌شود.

مقداد افزود: از جمله رسوایی‌های دولت اردوغان و دیگر اعضای حزبش دروغ، گمراه سازی مردم، سوء استفاده از جایگاه سیاسی برای اجرای سیاست های پست خود، به کارگیری سیاست سرکوب برای بازداشت یا محاکمه مخالفان دولت است.

مقداد با اشاره به اینکه از همان روزهای اول بحران سوریه نیت واقعی اردوغان از حمایت‌هایش از تروریست‌ها و میزبانی از رهبران آنان در استانبول و آنکارا و دیگر شهرها روشن بود، گفت: سیاست‌های طایفه‌ای ترکیه با دخالت آشکارش در امور داخلی مصر به بدترین شکل نمایان شد.

وی در پایان از نزدیکی حکومت‌های ترکیه و عربستان و توافق آنان برای حمایت از تروریسم چه داعش و چه جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) و تمامی جانیان مزدور در سوریه، عراق، لیبی، یمن، سومالی و دیگر کشورها خبر داد.

انتهای پیام

کد N841867

وبگردی