آفتاب

ظریف: راهکارهای دیگری به جای بازرسی ها پیگیری می شود

ظریف: راهکارهای دیگری به جای بازرسی ها پیگیری می شود

دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵، پنج شنبه آینده در وین برگزار می شود. این دور از مذاکرات در سطح معاونان وزیران امور خارجه و کارشناسان خواهد بود. وزیران امور خارجه ایران و آمریکا دیروز شنبه، شش ساعت در ژنو مذاکره کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، پنج شنبه آینده در وین برگزار می شود.
محمد جواد ظریف پس از مذاکرات هسته ای اخیر در ژنو گفت: تصمیم گرفتیم سه چهار هفته آینده تمام وقت کار کنیم تا ببینیم آیا امکان رسیدن به توافق وجود خواهد داشت یا نه.
وی با اشاره به اینکه همچنان نکات اختلافی متعددی وجود دارد، افزود: نقاط اختلاف وجود دارد و تلاش می کنیم در حد امکان آنها ر به حداقل برسانیم تا در جلسه آینده وزرا دوباره بررسی شود.
موضوعات اختلافی عموما همان موضوعاتی است که در بحث های عمومی مطرح است. نگارش توافق ژنو با ابهامات و اختلاف نظرهایی روبرو بوده است که مواردی ازآن قابل توجه است و پس از برررسی قرار شد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
ظریف درباره بازرسی از مراکز نظامی و بحث مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشورمان گفت : بر اساس دیگاهی که از قبل داشتیم و تاکید مقام معظم رهبری، در اینباره مجددا تاکید کردیم و قرار شد راهکارهای دیگری برای  حل و فصل موضوع گذشته مطرح شود.
وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در پایان گفتگوهای ژنو قرار گذاشتند، مذاکرات هسته ای تا پنج شنبه این هفته در وین ادامه یابد.
این دور از مذاکرات در سطح معاونان وزیران امور خارجه و کارشناسان در وین برگزار می شود.
تاکنون پنج دور مذاکره با هدف نگارش متن توافق جامع در وین و نیویورک برگزار شده؛ اما برخی اختلافات همچنان باقی است.
کد N841827

وبگردی