آفتاب
دبیر همایش دکترین مهدویت:

وقتی منتظر مصلح جهان هستیم باید از مظلومان دفاع کنیم

وقتی منتظر مصلح جهان هستیم باید از مظلومان دفاع کنیم

دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: ما امسال نام فرهنگ و تمدن را برای این همایش انتخاب کرده‌ایم؛ چرا که ما درصدد احیای تمدن اسلامی هستیم و تمدن اسلام و مهدویت در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و هنر تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی صبح امروز در یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع "فرهنگ و تمدن زمینه‌ساز راهبردها و راهکارها"، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی آموزه‌ای به سنگینی مهدویت نداریم و این موضوع بعد از توحید و نبوت قرار می‌گیرد. ما معتقدیم ظرفیت‌های شگرفی در این آموزه وجود دارد که هنوز کشف نشده است. امروز رمز پیروزی ما در انقلاب مرهون اندیشه مهدویت است و انقلاب ما زمینه‌ساز این ظهور است و شیعیان در هر جایی که هستند باید زمینه‌های ظهور را فراهم کنند.

وی گفت:‌ ما وقتی منتظر مصلح هستیم باید از مظلومان دفاع کنیم. طبق احادیثی که از شیعه و سنی داریم پاسداشت نام ائمه تعظیم شعائر الهی است. ما امسال نام فرهنگ و تمدن را برای این همایش انتخاب کرده‌ایم چرا که ما درصدد احیای تمدن اسلامی هستیم و تمدن اسلام و مهدویت در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و هنر تأثیرگذار است.

دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی مهدویت با بیان این‌که در این همایش بیش از 80 نفر از 52 کشور جهان دعوت شده‌اند و حدود 100 مقاله به زبان فارسی ارسال شده که ما از بین آنها 34 مقاله را انتخاب کرده‌ایم و در این دو روز در کمیسون‌های مختلف آنها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: در برگزاری این هماش نهادهای مختلف، شخصیت‌ها و مراکز علمی و فرهنگی ما را یاری کرده‌اند.

در ادامه این همایش آیت‌الله حائری شیرازی استاد اخلاق و عرفان با بیان این‌که موضوع مهدویت در دعای فرج معنا پیدا می‌کند، اظهار کرد: انبیاء همواره در طول تاریخ تلاش کردند که مفهوم فرهنگ دینی را به مردم نشان دهند.

وی گفت: زمانی که حضرت مهدی (عج) ظهور کند زمانی است که مردم متوجه می‌شوند که بشر نباید هر حکمی را از خود صادر کند بلکه باید تمام دستوراتش را از خداوند دریافت کند. انسان خلق شده تا بتواند نعمت‌های الهی را بر روی زمین کشف کند و درصدد ترویج شعائر الهی باشد.

به گزارش ایسنا در ادامه این همایش توسط حجج اسلام ابوترابی فرد،‌ پورسیدآقایی، رحیمیان و آیت‌الله حائری شیرازی ‌ از 5 کتاب رونمایی شد.

همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها تجلیل از مهدی‌یاوران بود که از جمله آنها تجلیل از خانواده مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، سیدحسن قاضی‌زاده، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، خانواده سردار شهید تقوی، علی سوادکوهی، محمدموسی طباطبایی، فعال کانون مهدویت و چند تن دیگر از مهدی‌یاوران بود.

انتهای پیام

کد N841819

وبگردی