آفتاب

نخست‌وزیر اسپانیا به تغییر استراتژی می‌اندیشد

نخست‌وزیر اسپانیا به تغییر استراتژی می‌اندیشد

نخست‌وزیر اسپانیا برای نخستین بار از زمان ناکامی‌های بزرگ برای حزبش در انتخابات محلی اخیر و درست چند ماه به انتخابات پارلمانی اعلام کرد که آماده انجام تغییر استراتژی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا که حزب راست میانه «مردم» وی 2.5 میلیون رای از انتخابات ملحی چهار سال قبل کم آورده، به جزئیات این تغییر استراتژی در سیاست‌ها یا کابینه دولتی اشاره‌ای نکرده است.

وی که در روزهای اخیر از جانب برخی از اعضای حزب خود تحت فشار قرار دارد، به این اشتباهات اذعان کرد و گفت: نتایج انتخابات اخیر رضایت‌بخش نیست. کاملا مشخص است که برخی چیزها به خوبی انجام نشده و ما نیازمند توجه به این مساله هستیم.

نخست‌وزیر اسپانیا در کنفرانسی با حضور تجار برجسته و سیاستمداران در شمال این کشور ادامه داد: ما باید برخی موارد را تغییر دهیم و این کار را انجام می‌دهیم.

حزب راست میانه مردم اسپانیا برای تضمین پیروزی‌اش برای بار دوم بر احیای اقتصاد تمرکز کرده است. انتخابات پارلمانی اسپانیا نوامبر برگزار می‌شود.

باوجود آنکه اسپانیا در ناحیه یورو به خوبی رشد می‌کند، اما هنوز یک‌چهارم از نیروی کار این کشور بیکار هستند و نابرابری‌های اجتماعی همچنان روبه رشد است.

حزب حاکم اسپانیا همچنین با رسوایی فساد دست و پنجه نرم می‌کند و راخوی تایید کرده که این رسوایی به پیکره حزب ضربه وارد کرده است.

احزاب جدید شامل حزب ضدریاضتی پودموس (ما می‌توانیم) و حزب دوستدار بازار «شهروندان» پس از کمپین‌های ضدفساد مالی و اختلاس به شدت در میان رای‌دهندگان اسپانیایی جا باز کرده‌اند.

البته حزب حاکم اسپانیا توانست در انتخابات 24 مه سال 2015 بیشترین آرا را در مقابل سایر احزاب کسب کند اما در مناطق کلیدی اکثریت را به دست نیاورد.

انتهای پیام

کد N841755

وبگردی