آفتاب
مصطفوی مطرح کرد:

برگزاری همایش امام، فلسطین و مقاومت اسلامی در تهران

برگزاری همایش امام، فلسطین و مقاومت اسلامی در تهران

فرزند امام راحل گفت: آنچه که آقای هاشمی درباره حضور در محضر مادرم گفتند کاملا صحت دارد و ایشان مرد نجیبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بین المللی امام، فلسطین و مقاومت اسلامی به همت اتحادیه بین المللی سازمان های غیردولتی حامی فلسطین فردا از ساعت ۱۹ الی ۲۱ در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، نشست خبری این همایش صبح امروز در محل اتحادیه با حضور زهرا مصطفوی دبیر کل اتحادیه سازمان های غیردولتی مدافع فلسطین و امرودی معاون فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست زهرا مصطفوی با اشاره به اینکه همایش فردا بیشتر جنبه صوری دارد، اظهار داشت: ما معتقدیم که یک همایش علمی باید دارای مقالات علمی باشد، اما ما در این همایش کار علمی انجام نداده ایم و ۴۵۰ میهمانی که در این همایش حضور دارند مهمانانی هستند که برای مراسم رحلت امام (ره) به تهران سفر کرده اند و ما فکر کردیم مراسمی که در صحن حرم برگزار می شود، برای آنها کافی نیست و بهتر است سخنرانی های بیشتری داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، از ۴۵۰ نفر مهمان حاضر در همایش فردا ۳۰۰ نفر از مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم ارتحال هستند که از ۶۷ کشور جهان حضور می یابند و ۶۰ نفر از دانشجویان فلسطینی مقیم ایران، ۴۰ نفر از یمن و تعدادی از فرزندان ایثارگران و سپاه بدر عراق حضور دارند.

همچنین در این کنفرانس که از ساعت ۱۹ برگزار می شود ۳ نفر از مهمانان خارجی سخنرانی خواهند کرد. مراسم اجرای تواشیح خواهیم داشت. ۳ شاعر از فلسطین، یمن و انگلیس حضور دارند و سخنران افتتاحیه نیز زهرا مصطفوی خواهد بود.

در ادامه این نشست، زهرا مصطفوی درباره اندیشه های امام (ره) نیز به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی درباره تاثیر افکار امام (ره) در مسئله مبارزه با فلسطین، گفت: من بیش از ۴ دهه در کنار امام (ره) بودم و به همه خصوصیات و توجهات ایشان توجه داشتم. آنچه می توانم به طور قاطع بگویم این است که حضرت امام (ره) اگر با رژیم پهلوی مبارزه و مقابله کردند به خاطر این خصوصیت بارز ایشان است که ظلم ستیز بودند و همین امر موجب شد که از ملت فلسطین حمایت کنند.

مصطفوی ادامه داد: هر کسی که در دنیا مورد ظلم قرار می گرفت امام (ره) وامصیبتا می گفتند، این جمله ویژه ایشان است و حمایت امام (ره) از ملت فلسطین نیز به دلیل ظلم مضاعف به آنها بود که هر جور ظلمی به این ملت شد و امام (ره) نیز بیشترین دفاع را کردند و در واقع اولویت سیاسی ایشان این بود که از ملت فلسطین دفاع کنند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در این باره که خانواده حضرت امام (ره) درباره تحریف هایی که در خصوص تفکرات ایشان می شود واینکه گاها آقای هاشمی به موضوعی اشاره می کنند که گفته می شود نادرست است، بیان کرد: هیاهویی که به راه افتاد به این دلیل بود که خواستند بگویند آقای هاشمی دروغ می گوید و آقای هاشمی، آقایی کرد و شکایت نکرد.

مصطفوی به مراسمی که هاشمی از آن سخن گفته است اشاره کرد و گفت: مادرم اکنون زنده نیست، من، پسرم، دخترم و خواهرم زنده هستیم، در مجلسی که آقای هاشمی آمدند، مادرم به ایشان گفتند که بیایند و در حضور من به ایشان گفتند که شما نمی خواهید برای ریاست جمهوری کاندید شوید؟ امام (ره) انقلاب را به دست شما سپردند و شماها می خواهید فرار کنید. عین همین جمله ها را مادر به ایشان گفت.

فرزند امام (ره) تصریح کرد: آقای هاشمی خیلی نجیب هستند و صبور. در سالهای مختلف به ایشان تهمت زده شد و ایشان ساکت بودند.

مصطفوی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه تفکر امام راحل در مبارزه با داعش چیست، اظهار داشت: قطعا ۳۰ سال پیش داعش وجود نداشت و من نیز جرات ندارم نظر خودم را به نام ایشان بگویم، اما برخورد و رفتار ایشان این بود که باید با ظالم مبارزه کرد و نباید با ظالم مماشات کرد.

وی ادامه داد: نظر من این است که اگر ایشان حضور داشتند مبارزه می کردند. از خصوصیات امام راحل ظلم ستیزی همراه با شجاعت است.

کد N841731

وبگردی