آفتاب

آمریکا برای ارسال نمونه باکتری زنده سیاه‌زخم به کره‌جنوبی عذرخواهی کرد

آمریکا برای ارسال نمونه باکتری زنده سیاه‌زخم به کره‌جنوبی عذرخواهی کرد

وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با همتای کره‌ای خود از حادثه ارسال نمونه باکتری زنده سیاه‌زخم به پایگاه ارتش آمریکا در کره‌جنوبی عذرخواهی کرد و گفت که تدابیر لازم برای عدم تکرار چنین اتفاقی اتخاذ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "اشتون کارتر"، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه رسما از "هان مین گو" وزیر دفاع کره‌جنوبی به دلیل ارسال نمونه های باکتری زنده سیاه‌زخم به پایگاه ارتش آمریکا عذرخواهی کرد.

مقام‌های آمریکایی چهارشنبه گذشته اعلام کردند که در حال بررسی ارسال نمونه‌های سیاه‌زخم به آزمایشگاه‌هایی در 11 ایالت آمریکا، استرالیا و پایگاه هوایی اوسان در پیونگ‌تائک واقع در جنوب سئول هستند که همگی از آزمایشگاه پنتاگون در ایالت یوتا ارسال شده بودند.

آزمایشگاه پنتاگون بین مارس 2014 و مارس 2015 به جای ارسال نمونه‌های غیرفعال باکتری سیاه‌زخم، بسته‌های حاوی هاگ زنده ارسال کرده بود. یک مقام وزارت دفاع ملی کره اعلام کرد: کارتر از وزیر دفاع کره‌جنوبی عذرخواهی کرد و قول داد که تدابیر لازم را برای عدم تکرار چنین حادثه‌ای اتخاذ کند.

این دیدار در حاشیه کنفرانس امنیتی «مذاکرات شانگری لا» در سنگاپور انجام شد. براساس بیانیه پایگاه هوایی اوسان در چهارشنبه گذشته، 22 پرسنل احتمالاً با "مواد خطرناک" در تماس بوده‌اند اما تاکنون هیچ‌کدام از آنها علائم بیماری نشان نداده‌اند.

استیون وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم گفته است که پنتاگون از نمونه‌های سیاه‌زخم برای "تحقیقات میدانی و شناسایی تهدیدات بیولوژیکی علیه محیط زیست" استفاده می‌کرده است.

انتهای پیام

کد N841711

وبگردی