آفتاب
نایب رئیس مجلس:

قرار گرفتن نظام اسلامی در کنار ملت‌های مظلوم از اندیشه‌های مهدویت است

قرار گرفتن نظام اسلامی در کنار ملت‌های مظلوم از اندیشه‌های مهدویت است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار گرفتن نظام اسلامی در کنار ملت‌های مظلوم یمن، فلسطین،‌ عراق و مقاومت اسلامی از آموزه‌های قرآنی و اندیشه‌های مهدویت است؛ لذا، حرکت امت ایران در جغرافیای اسلامی برای بازگشت به همین آموزه اسلام است و رهبری و امام راحل هم بر این امر تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد صبح امروز در یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع "فرهنگ و تمدن، زمینه‌ساز راهبردها و راهکارها" که با بیان این‌که خداوند در قرآن هشدار می‌دهد که اگر از دین انحراف داشته باشید از فطرت پاک انسانی و عقل روی گردان می‌شوید، اظهار کرد: اگر انسان مشعل پرفروز عقل را خاموش کند و در غبار هوا و هوس حرکت کند از دین حق و فرهنگ‌ساز فاصله گرفته است. اراده خدای سبحان بر آن است که قومی را آراسته به عقل و دانش و خصایص انسانی برانگیزد تا در سایه آنها انسان‌ها تربیت شوند و به مراتب عالی برسند.

وی ادامه داد: اولین ویژگی آن قومی که خداوند آنها را برمی‌انگیزد برای هدایت انسان‌ها این است که آنها محبوب خداوند هستند و یک قوم متراکم‌اند و در راه آرمان‌ها مقاوم می‌ایستند و همواره در راستای اصول الهی گام برمی‌دارند، آنها در معیت پیامبر اکرم (ص) هستند و محبوب خدا و دلباخته خدا هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقیقت فرهنگ و مفهوم انتظار چیزی جز انتظار لقای پروردگار نیست و این لقا را در مدرسه مهدویت می‌توان جست‌وجو کرد. آنهایی که در مدرسه مهدویت پرورش می‌یابند به فکر کل جامعه بشر هستند و این واژه "اشداء علی‌الکفار" در انتظار این‌گونه افراد است.

ابوترابی فرد گفت: ممکن است در این اعصار انسان‌هایی به لقا الهی برسند ولی اگر می‌خواهید کل جامعه به سمت الهی شدن پیش بروند باید در سایه مهدویت حرکت کنند. انسان موحد دغدغه حرکت جامعه و تعالی جامعه بشری را دارد آن هم با نهایت تواضع، ادب و فروتنی.

وی افزود: بزرگترین مانع فراروی تکامل جامعه انسان‌ها جبهه کفر و استکبار است و انسان مومن و مهدوی این کفرها را از بین می‌برد. ایستادگی نظام اسلام در برابر کفار به دلیل همین دغدغه‌ای است که انسان مومن در برابر جوامع کفر دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که امروز دنیا نظام اسلامی را در چهره نورانی آیات حیات‌بخش قرآن کریم مشاهده می‌کند، گفت: قرار گرفتن نظام اسلامی در کنار ملت‌های مظلوم یمن، فلسطین،‌ عراق و مقاومت اسلامی از آموزه‌های قرآنی و اندیشه‌های مهدویت است؛ لذا حرکت امت ایران در جغرافیای اسلامی برای بازگشت به همین آموزه اسلام است و رهبری و امام راحل هم بر این امر تأکید داشتند و ما اگر می‌خواهیم در راستای حکومت مهدوی گام برداریم باید به همین اصل برسیم.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: انسان مومن در برابر هیچ تهدیدی تسلیم نمی‌شود. کدام تحلیل‌گر سیاسی یا نظامی گمان می‌کرد که نوزاد انقلاب بتواند اتحاد شرق و غرب را از بین ببرد و در یک جنگ نابرابر اینچنین پیروز شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یجاهدون فی سبیل‌الله یعنی این‌که انسان مومن در راستای شکوه و عزت گام بردارد و باید کاری کنند که تمدن مهدوی بر کره خاکی هموار شود و تمدن مهدوی وقتی در جامعه به وجود می‌آید که انسان‌ها در راستای تربیت نفس خود گام بردارند.

انتهای پیام

کد N841707

وبگردی