آفتاب

دعوت مسکو از انصارالله یمن برای سفر به روسیه

دعوت مسکو از انصارالله یمن برای سفر به روسیه

یکی از رهبران جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که روسیه از این جنبش برای سفر به مسکو دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از رهبران جنبش انصار الله یمن در مصاحبه با شبکه خبری "المیادین" عنوان داشت که وزارت خارجه روسیه از این جنبش دعوت کرده به منظور انجام برخی رایزنی‌های لازم به مسکو سفر کند.

وی همچنین تصریح کرد: ما هیچ گونه مذاکراتی با طرف آمریکایی در مسقط نداشتیم.

این رهبر جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: عربستان مسئول کامل مانع تراشی‌ها بر سر بازگشت طرف‌های یمنی به میز مذاکرات است.

از سوی دیگر، دولت فراری و مستعفی یمن در نخستین موضع علنی خود به مذاکرات در مسقط و در راستای مانع تراشی بر سر تمامی تلاش‌های سیاسی جهت حل بحران، مدعی شد که مذاکرات در مسقط ثبات را در یمن محقق نخواهد کرد.

راجح بادی، سخنگوی دولت مستعفی یمن عنوان داشت که این مذاکرات ربطی به دولت(مستعفی) ندارد و به اجرای تصمیمات آن پایبند نیست.

در همین حال، منابع در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تصریح کردند که عمان نظارت بر طرحی جهت حل و فصل سیاسی بحران یمن را بر عهده دارد و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از این طرح استقبال می‌کنند.

این در حالی است که مختار الرحبی، دبیر مطبوعاتی عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن وجود هرگونه طرح رسمی از سوی عمان برای پایان بحران یمن را تکذیب کرد.

انتهای پیام

کد N841643

وبگردی