آفتاب
تازه‌ترین اخبار از عملیات الانبار؛

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در رمادی/بازپس گیری مقرهای دولتی

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در رمادی/بازپس گیری مقرهای دولتی

نیروهای ارتش عراق که با کمک نیروهای مردمی و عشایر عملیاتی را برای آزادسازی استان الانبار آغاز کرده‌اند، توانستند از محور جنوب غرب وارد این شهر شده و کنترل دانشگاه الانبار، اداره راهنمایی و رانندگی این استان و مناطق دیگر را در دست بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای ارتش با کمک داوطلبان مردمی و عشایر توانستند از محور جنوب غربی وارد شهر رمادی شده و کنترل دانشگاه الانبار، مجتمع اداره راهنمایی و رانندگی این شهر و منطقه «السبعه کیلو» را در دست بگیرند.

همچنین تجهیزات نظامی گسترده‌ای برای نیروهایی که در اطراف شهر رمادی هستند، ارسال شد. این نیروها در انتظار آغاز عملیات سرنوشت‌ساز برای پیوستن به نیروهای حاضر در شهر رمادی هستند. با این حال عشایر الانبار نگران روند کند پیشروی در محور شرقی هستند چراکه داعش بمب‌ها و مین‌هایی را در ورودی‌های شهر رمادی کار گذاشته و از ورودی غربی شهر برای آوردن تجهیزات و نیرو از سوریه استفاده می‌کند.

هادی رزیج، رئیس پلیس الانبار نیز اعلام کرد که نیروهای مشترک عراق موفق شدند در راستای تنگ کردن عرصه بر داعش از محور غربی مناطقی را در نزدیکی مرکز شهر رمادی بازپس بگیرند.

وی گفت: نیروهای عراقی توانستند حمله گسترده‌ای را به تروریست‌های داعش در منطقه «الخمسه کیلو» در غرب رمادی انجام داده و ساختمان اداره راهنمایی و رانندگی الانبار را در دست بگیرند. داعش از این ساختمان به عنوان مقر نظامی خود استفاده می‌کرد.

رزیج افزود: تروریست‌های داعش مجبور به عقب‌نشینی از این مجتمع شدند. محور غربی شهر رمادی یکی از محورهای مهم این شهر است و نیروهای مشترک ما در ورودی‌های آن هستند در نتیجه تمامی راه‌های فرار داعش از شهر رمادی را بسته‌اند.

نیروهای عراقی پس از در دست گرفتن کنترل مجتمع دولتی شهر رمادی پرچم عراق را بر فراز این مجتمع برافراشتند. آنها همچنین کنترل مسیر منتهی شونده به منطقه «ناظم التقسیم» که استان الانبار را به صلاح‌الدین وصل می‌کند، در دست گرفتند.

همزمان با حملات نیروهای عراقی در حملات جنگنده‌های ائتلاف به منطقه القائم در غرب الانبار نیز 30 تروریست کشته شدند.

این حملات تجهیزات نظامی داعش در نزدیکی القائم را هدف قرار داد. داعش این تجهیزات را از سوریه برای اداره عملیات در رمادی وارد کرده بود.

از سوی دیگر حاکم الزاملی، رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق از آزادسازی جزیره سامراء و «خط اللاین»، «سید غریب»، «الرمیلات» توسط نیروهای عراقی و رسیدن به منطقه ناظم الثرثار خبر داد.

وی گفت: ارتش عراق و گردان‌های سرایا السلام توانستند طی عملیات خود 63 داعشی را از پای درآورده و چند تن دیگر را بازداشت کنند و در حال حاضر در حال تلاش برای رسیدن به «ناظم التقسیم» هستند.

رئیس تیپ 17 ارتش عراق اعلام کرد: 85 درصد مرحله اول عملیات با همکاری سرایا السلام انجام شده است. برنامه ما شامل رسیدن به «ناظم التقسیم» و پس از آن رسیدن به تمامی محورها برای محاصره رمادی است.

فرحان محمد، عضو شورای استانداری الانبار نیز از ائتلاف ضدداعش به دلیل عدم بمباران کردن مراکز آموزش نظامی داعش در القائم انتقاد کرد و گفت: ما اطلاعات کاملی را از مراکز داعش به ائتلاف داده‌ایم اما جنگنده‌های ائتلاف تاکنون حملاتی را انجام نداده‌اند. این مراکز، مراکز مهم و استراتژیک داعش هستند.

در همین حال وزارت دفاع عراق اعلام کرد که طی عملیات عراقی‌ها در استان الانبار و مناطق پراکنده در شمال و غرب عراق 91 تروریست از پای درآمدند.

انتهای پیام

کد N841553

وبگردی