آفتاب

دستور کاخ سفید برای تغییر تیم مذاکره‌کننده فلسطین در مذاکرات صلح

دستور کاخ سفید برای تغییر تیم مذاکره‌کننده فلسطین در مذاکرات صلح

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در صدد است با تشکیل تیم جدید مذاکره کننده زمینه را برای از سر گیری مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی فراهم کند و گفته می‌شود برخی شخصیت‌های دیپلماتیک کهنه کار فلسطینی نیز در قالب این تیم مذاکره‌کننده حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک منبع آگاه در دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین که خواست نامش فاش نشود خاطر نشان کرد تیم مذاکره کننده جدید که محمود عباس سعی در تشکیل آن دارد، متشکل از شخصیت های باتجربه سیاسی، اقتصادی و امنیتی خواهد بود.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از این منبع فلسطینی گزارش داد: اقدام محمود عباس برای تشکیل تیم مذاکره کننده جدید به دستور دولت آمریکا صورت می‌گیرد.

این مسئول فلسطینی از تمایل صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین برای کناره‌گیری از تیم مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی خبر داد و برخی منابع نیز به نقل از عریقات نوشتند که وی اعلام کرده "پس از این سن و سال، زمان آن فرا رسیده است که به زندگی شخصی و خانوادگی ام بپردازم و بیشتر وقتم را صرف تالیف کتاب‌های سیاسی کنم."

این منابع در عین حال اعلام کردند که عریقات تا این لحظه درخواستی برای کناره‌گیری از سمت خود ارائه نکرده، اما منتظر فرصتی مناسب برای ارائه این درخواست به محمود عباس است.

انتهای پیام

کد N841523

وبگردی