آفتاب

موافقت انصارالله با تشکیل شورای نظامی در یمن

موافقت انصارالله با تشکیل شورای نظامی در یمن

منابع آگاه از تشکیل شورای نظامی با توافق تمامی طرف‌های سیاسی در یمن به ریاست سرلشکر علی مثنی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری یمن الان، منابع نزدیک به هیات جنبش انصارالله که در مسقط حضور دارند، عنوان داشتند که برای تشکیل شورای نظامی جهت نجات یمن به رهبری یک شخصیت نظامی بی‌طرف که وابسته به هیچ یک از طرف‌های درگیر نباشد، توافق شده است.

منابع تصریح کردند که تمهیدات برای انتخاب سرلشکر علی مثنی، فرمانده منطقه نظامی هفتم که انصارالله ماه قبل او را از فرماندهی این منطقه برکنار کرد، جهت تصدی پست ریاست شورای نظامی در جریان است.

سرلشکر مثنی از احترام بسیاری در میان نیروهای مسلح و طرف‌های سیاسی یمن برخوردار است.

منابع خاطرنشان کردند که انصارالله شرطی را برای پذیرش این پیشنهاد که از سوی دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن ارائه شده است، مطرح کردند که شرط آنها عزل سرلشکر محمد المقدشی و تعیین سرلشکر علی الجائفی به جای او است.

در حال حاضر توافق برای تشکیل شورای نظامی صورت می‌گیرد که متشکل از رئیس و معاون و 14 عضو است و بر اساس این توافق، علی مثنی، رئیس شورای نظامی به عنوان وزیر دفاع و عبده الحذیفی به عنوان وزیر کشور و علی الجائفی به عنوان معاون دوم رئیس ستاد مشترک تعیین می‌شوند و در این شورا، همچنین حسین خیرا، جلال الرویشان، عبدالرحمان الحلیلی، ابوبکر الغزالی، فضل القوسی، زکریا الشامی، محمد الصوملی، محمد القاسمی، عبد الباری الشمیری، عبد الرب الشدادی، عبدالرزاق المرونی، و احمد الشیعانی حضور دارند.

انتهای پیام

کد N841514

وبگردی